Pregled bibliografske jedinice broj: 1078804
Genetske modifikacije karanfila (Dianthus caryophyllus L.)
Genetske modifikacije karanfila (Dianthus caryophyllus L.), 2020., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1078804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Genetske modifikacije karanfila (Dianthus
caryophyllus L.)
(Genetic modifications of carnation (Dianthus
caryophyllus L.))
Autori
Kovaček, Ana-Maria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.09
Godina
2020
Stranica
33
Mentor
Bošnjak Mihovilović, Anita
Ključne riječi
karanfil, antocijan, delfinidin, plava boja, serija Moon, tvrtka Florigene, tržište
(carnation, anthocyanin, dolphinidine, blue color, Moon series, Florigene Company market)
Sažetak
Karanfil (Dianthus caryophyllus L.) zeljasta je biljka uspravnog rasta različitih boja cvijeta. Boja varira od bijele, preko žute, narančaste, roze do crvene. Može se koristiti kao rezano cvijeće, za rast u posudama ili vrtovima. Na tržištu je najčešće zastupljen kao rezani cvijet. Karanfil prirodno ne dolazi u nijansama plave i ljubičaste boje. Razlog tome je nedostatak biosintetskog puta antocijana koji dovodi do sinteze plavog pigmenta delfinidina. Konačna boja cvijeta kod onih vrsta kod kojih boja proizlazi prvenstveno iz antocijanina određena je kombinacijom različitih čimbenika. Biotehnološki pristup zajedno s klasičnim metodama uzgoja korišten je za modificiranje boje cvijeta, izgleda biljke kao i povećanja otpornosti na bolesti. Svojstva ukrasnih biljaka poput boje cvijeta, mirisa, otpornosti na bolesti i životni vijek mogu se poboljšati sredstvima genetske mutacije. Najpoznatiji genetski modificirani karanfili su iz seriji Moon i jedini na tržištu. Seriju Moon transgenih karanfila na tržište je stavila tvrtka Florigene. Iako su karanfili plave boje prisutni već više od 20 godina, razlozi njihove ne rasprostranjenosti u svijetu su različiti. Neki od najistaknutijih razloga su istraživanje, odnosno vrijeme i resursi koji su potrebni da bi došlo do konačnog proizvoda, dopuštenje nadzornih tijela za puštanje proizvoda u prodaju i informiranost javnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)