Pregled bibliografske jedinice broj: 1078501
Organizacija usmjerenih aktivnosti u obitelji djeteta rane predškolske dobi
Organizacija usmjerenih aktivnosti u obitelji djeteta rane predškolske dobi, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1078501 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Organizacija usmjerenih aktivnosti u obitelji
djeteta rane predškolske dobi
(Organization of focused activities in the family of
an early preschool child)
Autori
Miljević, Ena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
16.09
Godina
2020
Stranica
26
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
djeca, igra, medij, obitelj, pozitivni učinci, usmjerene aktivnosti
(children, play, medium, family, positive effects, directed activities)
Sažetak
Cilj ovog rada je prikazati na koji se način mogu usmjeriti aktivnosti djece rane predškolske dobi unutar obitelji kako bi njihovo vrijeme bilo kvalitetno organizirano i donijelo pozitivne učinke za budućnost djece. U radu se definira pojam obitelji kao glavne i prve odgojne zajednice svakog djeteta, zatim se definiraju obiteljski odgojni stilovi. Fokus rada je na djetetu rane i predškolske dobi pa se stoga analizira utjecaj obitelji na predškolsko dijete i ponašanje roditelja prema ovom djetetu. S obzirom da su roditelji model i uzor za ponašanje svakog djeteta vrlo je važno kako će se ponašati jer djeca upijaju ponašanja koja vide. U radu se analiziraju i osnovna načela odgoja predškolskog djeteta koja je poželjno pratiti. U fokus provođenja slobodnog vremena djece se uvijek stavlja igra, a roditelji imaju zadaću igru usmjeriti kako bi imala pozitivne učinke na budućnost njihova djeteta. Vrlo veliku važnost imaju sportske igre jer djeca u dobi do šeste godine imaju potrebu za fizičkim aktivnostima kako bi se njihovo tijelo pravilno razvijalo i raslo. Likovno stvaralaštvo i glazba pomažu djeci u razvoju mašte i kreativnosti pa je svakako poželjno da roditelji djecu usmjeravaju na bavljenje i takvim aktivnostima. Odlasci u muzeje i kazališta za djecu u predškolskoj dobi značiti će stvaranje zdravih navika koje će kasnije stvoriti kulturno uzdignutog mladog čovjeka. Priroda je najveća riznica znanja pa su aktivnosti u prirodi poput šetnji i izleta od velike koristi i ostavljaju vidljive učinke na razvoj djeteta. Za razliku od prirode koja rijetko može imati negativne učinke, mediji u suvremenom svijetu u kojem živimo, su vrlo popularni kao izvor zabave bez razlike na učinke koje ostavljaju. Mediji često znaju imati loše posljedice, ali ako se pravilno i umjereno koriste njihovi rezultati mogu biti i više nego korisni. Na roditeljima je važan zadatak usmjeravanja dječjih aktivnosti u obitelji koji nije uvijek lagan, ali se tijekom svog odgoja mogu savjetovati i dobiti odgovore na pitanja od stručnih osoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija