Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1078456

Psihološki utjecaj dizajna na percepciju potrošača


Čurik, Ivy
Psihološki utjecaj dizajna na percepciju potrošača, 2020., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za multimediju, Varaždin


CROSBI ID: 1078456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihološki utjecaj dizajna na percepciju potrošača
(Psychological impact of design on consumer perception)

Autori
Čurik, Ivy

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za multimediju

Mjesto
Varaždin

Datum
10.09

Godina
2020

Stranica
113

Mentor
Hajdek, Krunoslav

Ključne riječi
marketing ; potrošačko ponašanje ; odluka o kupnji ; manipulacije ; dizajn ; oglašavanje
(marketing ; consumer behavior ; purchase decision ; manipulation ; design ; advertising)

Sažetak
Primarna funkcija marketinga je prepoznavanje potrebe i želje potrošača, kako bi im se ponudili proizvodi koji će ih zadovoljiti i pružiti im pozitivno iskustvo. Psihologija pomaže marketingu da bolje shvati ponašanje potrošača, način na koji percipiraju određeni proizvod ili uslugu, te čimbenike koji utječu na donošenje odluke o kupnji. Istraživanje navedenog, dovodi do razumijevanja na koji način potrošači djeluju, te se tim saznanjem može prilagoditi određena marketinška strategija kako bi što učinkovitije ostvarila svoje ciljeve. Dizajn ima veliku ulogu u svijetu marketinga. Svojim pravilima i načelima, tvori alat koji oblikuje komunikaciju prema potrošačima. Cilj mu je privući što veći broj potencijalnih kupaca, te istovremeno potaknuti znatiželju, koja dovodi do preispitivanja njihovih želja i potreba, kako bi se u konačnici ostvario željeni rezultat. Dizajnom se na razumljiv, jednostavan i pamtljiv način prenosi željena poruka. Istovremeno kvalitetnom i promišljenom izvedbom, on izdvaja reklamirani proizvod, uslugu ili tvrtku od konkurencije. Oglašavanje putem tiskanih i digitalnih medija u kombinaciji obuhvaća veću količinu podražaja potrošača, te će na taj način tvrtka biti primijećena prije nego li sa korištenjem jednog kanala komunikacije. U konačnici je važno pružiti potrošaču zadovoljstvo, pozitivno iskustvo i time oblikovati njegovu percepciju. Stvaranjem veze između proizvoda ili marke sa kupcem, kupac postaje lojalan i uvijek se iznova vraća istom proizvodu. Problem nastaje kod pojedinih marketinških tvrtki, koje podliježu manipulativnim akcijama kako bi utjecale na potrošače. Svakodnevno susretanje s manipulacijama se pretvorilo u normalnost, a veliki dio manipulacija se odvija upravo kroz oglašavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Krunoslav Hajdek (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

repozitorij.unin.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Čurik, Ivy
Psihološki utjecaj dizajna na percepciju potrošača, 2020., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za multimediju, Varaždin
Čurik, I. (2020) 'Psihološki utjecaj dizajna na percepciju potrošača', diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za multimediju, Varaždin.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}urik, Ivy}, year = {2020}, pages = {113}, keywords = {marketing, potro\v{s}a\v{c}ko pona\v{s}anje, odluka o kupnji, manipulacije, dizajn, ogla\v{s}avanje}, title = {Psiholo\v{s}ki utjecaj dizajna na percepciju potro\v{s}a\v{c}a}, keyword = {marketing, potro\v{s}a\v{c}ko pona\v{s}anje, odluka o kupnji, manipulacije, dizajn, ogla\v{s}avanje}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{C}urik, Ivy}, year = {2020}, pages = {113}, keywords = {marketing, consumer behavior, purchase decision, manipulation, design, advertising}, title = {Psychological impact of design on consumer perception}, keyword = {marketing, consumer behavior, purchase decision, manipulation, design, advertising}, publisherplace = {Vara\v{z}din} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font