Pregled bibliografske jedinice broj: 1078456
Psihološki utjecaj dizajna na percepciju potrošača
Psihološki utjecaj dizajna na percepciju potrošača, 2020., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za multimediju, Varaždin
CROSBI ID: 1078456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihološki utjecaj dizajna na
percepciju potrošača
(Psychological impact of design on consumer
perception)
Autori
Čurik, Ivy
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za multimediju
Mjesto
Varaždin
Datum
10.09
Godina
2020
Stranica
113
Mentor
Hajdek, Krunoslav
Ključne riječi
marketing ; potrošačko ponašanje ; odluka o kupnji ; manipulacije ; dizajn ; oglašavanje
(marketing ; consumer behavior ; purchase decision ; manipulation ; design ; advertising)
Sažetak
Primarna funkcija marketinga je prepoznavanje potrebe i želje potrošača, kako bi im se ponudili proizvodi koji će ih zadovoljiti i pružiti im pozitivno iskustvo. Psihologija pomaže marketingu da bolje shvati ponašanje potrošača, način na koji percipiraju određeni proizvod ili uslugu, te čimbenike koji utječu na donošenje odluke o kupnji. Istraživanje navedenog, dovodi do razumijevanja na koji način potrošači djeluju, te se tim saznanjem može prilagoditi određena marketinška strategija kako bi što učinkovitije ostvarila svoje ciljeve. Dizajn ima veliku ulogu u svijetu marketinga. Svojim pravilima i načelima, tvori alat koji oblikuje komunikaciju prema potrošačima. Cilj mu je privući što veći broj potencijalnih kupaca, te istovremeno potaknuti znatiželju, koja dovodi do preispitivanja njihovih želja i potreba, kako bi se u konačnici ostvario željeni rezultat. Dizajnom se na razumljiv, jednostavan i pamtljiv način prenosi željena poruka. Istovremeno kvalitetnom i promišljenom izvedbom, on izdvaja reklamirani proizvod, uslugu ili tvrtku od konkurencije. Oglašavanje putem tiskanih i digitalnih medija u kombinaciji obuhvaća veću količinu podražaja potrošača, te će na taj način tvrtka biti primijećena prije nego li sa korištenjem jednog kanala komunikacije. U konačnici je važno pružiti potrošaču zadovoljstvo, pozitivno iskustvo i time oblikovati njegovu percepciju. Stvaranjem veze između proizvoda ili marke sa kupcem, kupac postaje lojalan i uvijek se iznova vraća istom proizvodu. Problem nastaje kod pojedinih marketinških tvrtki, koje podliježu manipulativnim akcijama kako bi utjecale na potrošače. Svakodnevno susretanje s manipulacijama se pretvorilo u normalnost, a veliki dio manipulacija se odvija upravo kroz oglašavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti