Pregled bibliografske jedinice broj: 1078443
Razina tjelesne aktivnosti djece s poteškoćama u razvoju
Razina tjelesne aktivnosti djece s poteškoćama u razvoju, 2020., diplomski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1078443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razina tjelesne aktivnosti djece s poteškoćama u
razvoju
(Level of physical activity of children with
developmental disabilities)
Autori
Kolobarić, Karla
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
08.09
Godina
2020
Stranica
51
Mentor
Kunješić Sušilović, Mateja
Ključne riječi
tjelesna aktivnost ; učenici s teškoćama u razvoju ; sport ; kućanski poslovi ; slobodno vrijeme
(physical activity ; students with disabilities ; sports ; housework ; free time)
Sažetak
Tjelesna aktivnost izuzetno je važna za psihički i fizički razvoj svakog pojedinca, a brojna istraživanja ukazala su na pozitivne utjecaje koje ona može imati na psihomotorički razvoj osoba s teškoćama u razvoju. Teškoća u razvoju vrlo je širok pojam i obuhvaća veliki spektar teškoća koje dijete može imati (od oštećenja vida i sluha, tjelesnih i intelektualnih oštećenja do problema u ponašanju). Zbog izrazite povezanosti razine tjelesne aktivnosti i kvalitete njihova života, važno je utvrditi u kojoj se mjeri djeca s teškoćama u razvoju bave tjelesnom aktivnošću. Istraživanje je provedeno Felsovim upitnikom za utvrđivanje razine tjelesne aktivnosti djece u dobi od 7–19 godina, a cilj je bio utvrditi razinu tjelesne aktivnosti učenika s teškoćama u razvoju od prvog do četvrtog razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali niske razine ukupne tjelesne aktivnosti, kao i niske razine tjelesne aktivnosti pri obavljanju kućanskih poslova, bavljenju sportom u školi, izvan škole i u slobodno vrijeme. Najveći ukupni indeks ima razina bavljenja tjelesnom aktivnošću u slobodno vrijeme, a najmanji ukupni indeks ima bavljenje organiziranim sportom. Dobiveni rezultati su uspoređeni s drugim istraživanjima provedenim nad djecom s teškoćama u razvoju različitim metodama i na skupini djece bez teškoća, ali istom metodom. Niske razine tjelesne aktivnosti djece s teškoćama u razvoju, koje su vidljive u rezultatima, ukazuju na potrebu većeg uključivanja te skupine u organizirane sportove i druge oblike tjelesne aktivnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti