Pregled bibliografske jedinice broj: 1078333
Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knjižnici.
Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knjižnici. // Zbornik stručnih i znanstvenih radova 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018 / Orlović, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2018. str. 1-20 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1078333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knjižnici.
(Communication through comic books: The analysis of media literacy lesson in a school library.)
Autori
Rebrović-Habek, Ružica ; Dukić, Zvjezdana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik stručnih i znanstvenih radova 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018
/ Orlović, Ana - Zagreb : Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2018, 1-20
ISBN
978-953-6802-49-4
Skup
20. CARNET-ova korisnička konferencija (CUC 2018) "CUC20: Mreža ideja"
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 21.11.2018. - 23.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
knjižnična nastava ; zadovoljstvo učenika ; web 2.0 alati ; praksa utemeljena na dokazima ; empirijsko istraživanje
(library instruction ; students’ satisfaction ; web 2.0 tools ; evidence-based practice ; empirical research)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je ispitatikako učenici osnovne škole ocjenjuju nastavni sat medijske pismenosti u školskoj knjižnici teistovremeno testira jednostavan model za vrednovanje nastavnog procesa u knjižnici koji bi ubuduće mogao poslužiti knjižničarima za poboljšanje knjižnične prakse. Tema nastavnog sata bila je strip kao medij, a nastava je planirana i izvedena u suradnji školske knjižničarke s razrednom učiteljicom. Nastava se sastojala od četirijumetodičkih jedinica: a) upoznavanje učenika s likovima stripa Durica uz korištenje lutaka, b) poučavanje o elementima stripa uz aktivnosti za učenike, c) izrada foto-stripa uz korištenje aplikacije Comic Life, d) provjeravanje znanja putem aplikacije Plickers. Nastavni sat je istraživan primjenom mješovite metodologije, a empirijski podatci su prikupljeni primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda. Nakon svake nastavne faze provedena je kratka anketa u kojoj se tražilo da učenici odgovore koliko su bili zadovoljni sadržajem nastave i aktivnostima. Pitanja su bila formulirana pomoću Likertove ljestvice, a grafički izgled kviza bio jeprilagođen dobi učenika. Nakon završetka cjelokupne nastave proveden je kratki grupni intervju (fokus grupa) sa sedamučenika kako bi se dobio bolji uvid u njihovo viđenje nastave o stripu, atraktivnostpojedinih dijelova nastave te zadovoljstvo vlastitim sudjelovanjem u nastavi. Kvantitativni podatci (anketa) analizirani su primjenom deskriptivne statistike, a kvalitativni podatci (grupni intervju) analizirani su metodom tematske analize. Na temelju rezultata istraživanja može se zaključiti da je velika većina učenika bila zadovoljna nastavomjersu se dobro osjećalitijekom cijelog nastavnog sata te da su im se najviše svidjele aktivnosti provjera znanja s Plickersima i rad na foto-stripu uz korištenje aplikacije Comic Life. Učenici su uglavnom bili zadovoljni svojimradom, a neki su pokazali da ubuduće žele postići bolje rezultate u kvizu znanja. Rezultati ovog istraživanja mogu također poslužiti kao empirijska evidencija za praksu školskih knjižničara utemeljenu na dokazima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti