Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1078333

Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knjižnici.


Rebrović-Habek, Ružica; Dukić, Zvjezdana
Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knjižnici. // Zbornik stručnih i znanstvenih radova 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018 / Orlović, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2018. str. 1-20 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1078333 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knjižnici.
(Communication through comic books: The analysis of media literacy lesson in a school library.)

Autori
Rebrović-Habek, Ružica ; Dukić, Zvjezdana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik stručnih i znanstvenih radova 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018 / Orlović, Ana - Zagreb : Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2018, 1-20

ISBN
978-953-6802-49-4

Skup
20. CARNET-ova korisnička konferencija (CUC 2018) "CUC20: Mreža ideja"

Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 21.11.2018. - 23.11.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
knjižnična nastava ; zadovoljstvo učenika ; web 2.0 alati ; praksa utemeljena na dokazima ; empirijsko istraživanje
(library instruction ; students’ satisfaction ; web 2.0 tools ; evidence-based practice ; empirical research)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je ispitatikako učenici osnovne škole ocjenjuju nastavni sat medijske pismenosti u školskoj knjižnici teistovremeno testira jednostavan model za vrednovanje nastavnog procesa u knjižnici koji bi ubuduće mogao poslužiti knjižničarima za poboljšanje knjižnične prakse. Tema nastavnog sata bila je strip kao medij, a nastava je planirana i izvedena u suradnji školske knjižničarke s razrednom učiteljicom. Nastava se sastojala od četirijumetodičkih jedinica: a) upoznavanje učenika s likovima stripa Durica uz korištenje lutaka, b) poučavanje o elementima stripa uz aktivnosti za učenike, c) izrada foto-stripa uz korištenje aplikacije Comic Life, d) provjeravanje znanja putem aplikacije Plickers. Nastavni sat je istraživan primjenom mješovite metodologije, a empirijski podatci su prikupljeni primjenom kvantitativnih i kvalitativnih metoda. Nakon svake nastavne faze provedena je kratka anketa u kojoj se tražilo da učenici odgovore koliko su bili zadovoljni sadržajem nastave i aktivnostima. Pitanja su bila formulirana pomoću Likertove ljestvice, a grafički izgled kviza bio jeprilagođen dobi učenika. Nakon završetka cjelokupne nastave proveden je kratki grupni intervju (fokus grupa) sa sedamučenika kako bi se dobio bolji uvid u njihovo viđenje nastave o stripu, atraktivnostpojedinih dijelova nastave te zadovoljstvo vlastitim sudjelovanjem u nastavi. Kvantitativni podatci (anketa) analizirani su primjenom deskriptivne statistike, a kvalitativni podatci (grupni intervju) analizirani su metodom tematske analize. Na temelju rezultata istraživanja može se zaključiti da je velika većina učenika bila zadovoljna nastavomjersu se dobro osjećalitijekom cijelog nastavnog sata te da su im se najviše svidjele aktivnosti provjera znanja s Plickersima i rad na foto-stripu uz korištenje aplikacije Comic Life. Učenici su uglavnom bili zadovoljni svojimradom, a neki su pokazali da ubuduće žele postići bolje rezultate u kvizu znanja. Rezultati ovog istraživanja mogu također poslužiti kao empirijska evidencija za praksu školskih knjižničara utemeljenu na dokazima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Zvjezdana Dukić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

radovi2018.cuc.carnet.hr radovi2018.cuc.carnet.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Rebrović-Habek, Ružica; Dukić, Zvjezdana
Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knjižnici. // Zbornik stručnih i znanstvenih radova 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018 / Orlović, Ana (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 2018. str. 1-20 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Rebrović-Habek, R. & Dukić, Z. (2018) Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knjižnici.. U: Orlović, A. (ur.)Zbornik stručnih i znanstvenih radova 20. CARNET-ove korisničke konferencije CUC 2018.
@article{article, author = {Rebrovi\'{c}-Habek, Ru\v{z}ica and Duki\'{c}, Zvjezdana}, editor = {Orlovi\'{c}, A.}, year = {2018}, pages = {1-20}, keywords = {knji\v{z}ni\v{c}na nastava, zadovoljstvo u\v{c}enika, web 2.0 alati, praksa utemeljena na dokazima, empirijsko istra\v{z}ivanje}, isbn = {978-953-6802-49-4}, title = {Komuniciranje stripom: sat medijske pismenosti u knji\v{z}nici.}, keyword = {knji\v{z}ni\v{c}na nastava, zadovoljstvo u\v{c}enika, web 2.0 alati, praksa utemeljena na dokazima, empirijsko istra\v{z}ivanje}, publisher = {Hrvatska akademska i istra\v{z}iva\v{c}ka mre\v{z}a – CARNet}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rebrovi\'{c}-Habek, Ru\v{z}ica and Duki\'{c}, Zvjezdana}, editor = {Orlovi\'{c}, A.}, year = {2018}, pages = {1-20}, keywords = {library instruction, students’ satisfaction, web 2.0 tools, evidence-based practice, empirical research}, isbn = {978-953-6802-49-4}, title = {Communication through comic books: The analysis of media literacy lesson in a school library.}, keyword = {library instruction, students’ satisfaction, web 2.0 tools, evidence-based practice, empirical research}, publisher = {Hrvatska akademska i istra\v{z}iva\v{c}ka mre\v{z}a – CARNet}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font