Pregled bibliografske jedinice broj: 1078222
Potencijali primjene proširene i virtualne stvarnosti u maloprodaji mode
Potencijali primjene proširene i virtualne stvarnosti u maloprodaji mode // Suvremeni procesi izradbe i prodaje odjeće / Ujević, Darko ; Knego, Nikola (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 195-212
CROSBI ID: 1078222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potencijali primjene proširene i virtualne
stvarnosti u maloprodaji mode
(Potentials of augmented and virtual reality in
fashion retail)
Autori
Knežević, Blaženka ; Delić, Mia ; Miličević, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Suvremeni procesi izradbe i prodaje odjeće
Urednik/ci
Ujević, Darko ; Knego, Nikola
Izdavač
Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2020
Raspon stranica
195-212
ISBN
978-953-7105-78-5
Ključne riječi
proširena stvarnost, virtualna stvarnost, moda, odjeća, maloprodaja
(augmented reality, virtual reality, fashion, apparel, retail)
Sažetak
Globalizacija i intenzivnim napredak tehnologije intenzivno utječe na dinamiku promjena u maloprodaji svih vrsta proizvoda, pa tako i proizvoda modne industrije. Potaknuti tim trendovima, maloprodavači mode sve većom brzinom implementiraju nove formate prodaje i apliciraju tehnološka rješenja kao nadopunu postojećim prodajnim formatima. Osim toga, s pojavom novih oblika prodaje izvan prodavaonica postavlja se pitanje kako potrošačima pružiti kvalitetnije i primamljivije iskustvo kupovine potaknuto kombinacijom različitih kanala, u praksi se takav pristup naziva omnikanalni pristup (engl. omnichannel approach), a nije niti rijedak slučaj da se u suvremenoj maloprodajnoj praksi govori o sveprisutnoj trgovini (engl. ubiquitious commerce, skraćeno: u-commerce) kako bi se naglasilo da više ne postoji razlika u tome dolazi li potrošač u prodavaonicu u stvarnom ili digitalnom svijetu i stvara li se njegovo iskustvo u virtualnom ili u stvarnom svijetu. U sveprisutnoj trgovini gubi se granica između stvarnoga i digitalnoga svijeta u smislu ostvarenja kontakta s potrošačima prije, za vrijeme i nakon kupnje. U ovome poglavlju bit će riječi o uvođenju proširene i virtualne stvarnosti kao dvaju brzorastućih koncepata, baziranih na intenzivnoj uporabi najmodernijih informacijsko komunikacijskih tehnologija, koji se intenzivno uvode kao alati unaprjeđenja iskustva kupovine u području maloprodaje modnih proizvoda. U poglavlju će se, najprije, terminološki pojasniti što je to proširena, a što virtualna stvarnost. Zatim će se ukazati na razvoj. Konačno, dat će se pregled načina njihove implementacije u maloprodaji modnih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb