Pregled bibliografske jedinice broj: 1077953
Uloga produženoga boravka na uspjeh učenika romske nacionalne manjine
Uloga produženoga boravka na uspjeh učenika romske nacionalne manjine // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 299-314
CROSBI ID: 1077953 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga produženoga boravka na uspjeh učenika romske nacionalne manjine
(Project-Oriented Teaching in a Čakovec elementary school)
Autori
Tonković, Aleksandra ; Glavaš, Edgar ; Lončar, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti Zbornik radova s međunarodnog znanstvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani
Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Čakovec
Godina
2020
Raspon stranica
299-314
ISBN
978-953-8115-76-9
Ključne riječi
produženi boravak ; uspjeh učenika ; integracija ; interkulturalno ; obrazovanje
(project-oriented teaching, classic teaching, student satisfaction, student success)
Sažetak
Integracija romskih učenika vezana je za uvjete stanovanja, njihov društveni položaj, sociokulturalna obilježja, a samim time i obrazovanje te uspjeh romske djece u školi. Najveće poteškoće na koje se nailazi su nedovoljno poznavanje hrvatskoga jezika, neuključenost u rani i predškolski odgoj te obrazovanje i produženi boravak zbog čega često odustaju od nastavka školovanja jer nisu u mogućnosti pratiti odgojno-obrazovne ishode planirane kurikulom, a zbog postizanja lošega uspjeha u školi ponavljaju razred. Empirijski je dio istraživanja proveden u dvjema školama. Provedena je analiza podataka zaključne ocjene učenika u predmetima na kraju školske godine od 1. do 4. razreda osnovne škole, općega uspjeha na kraju školske godine i uključenosti u produženi boravak. Uspoređen je rezultat učenika romske i ostale populacije koji su pohađali ili nisu pohađali produženi boravak prema zaključnoj ocjeni iz Hrvatskoga jezika i ostalih predmeta. Uzorak je obuhvatio 3548 romske i ostale djece u posljednjih 10 godina. Istraživanje je pokazalo da postoje razlike između romske i ostale djece, ali i njihove međusobne razlike. Rezultati daju novi znanstveni doprinos o shvaćanju važnosti obrazovanja romske djece s ciljem njihove integracije u školski sustav, a i šire, u samo društvo. Produženi boravak pozitivno djeluje na uspjeh učenika. Potrebno je od početka osnovnoškolskoga obrazovanja uključiti što više romske djece u produženi boravak sa što duljim trajanjem, barem u prva četiri razreda osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski