Pregled bibliografske jedinice broj: 1077936
Poticanje i razvoj stvaralaštva u nastavi prirode i društva
Poticanje i razvoj stvaralaštva u nastavi prirode i društva // Suvremena pitanja, XV (2020), 29; 11-24 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1077936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje i razvoj stvaralaštva u nastavi
prirode i društva
(Stimulation and development of creativity in
Science and Social studies teaching)
Autori
Letina, Alena ; Vasilj, Mario
Izvornik
Suvremena pitanja (1840-1252) XV
(2020), 29;
11-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
divergentno mišljenje, kreativni potencijal, metodički postupci, poticanje kreativnosti
(divergent thinking, creative potential, teaching methods, stimulation of creativity.)
Sažetak
Nastavni proces usmjeren na poticanje i razvoj stvaralaštva, njegovanje divergentna mišljenja te oslobađanje kreativnih potencijala učenika imperativ je suvremenoga odgoja i obrazovanja. U ovom radu razmatra se fenomen kreativnosti i njegov položaj u odgojno- obrazovnom procesu, s posebnim naglaskom na razmatranje različitih mogućnosti poticanja i razvoja stvaralaštva u nastavi prirode i društva. U tom kontekstu izloženi su različiti metodički postupci za poticanje i razvijanje kreativnosti učenika utemeljeni na Torranceovim istraživanjima i suvremenim spoznajama ovoga fenomena. Takvim postupcima u nastavi nastoji se kod učenika potaknuti anticipiranje novih ideja i rješenja, otkrivanje novih značenja podataka, razvijanje originalnih modela, postavljanje i verificiranje stvaralačkih hipoteza, razvijanje spoznajnoga divergentnoga stila i otvorenost prema novomu iskustvu. Razvoj kreativnosti u nastavi prirode i društva svoje polazište ima u razvoju znanstvenoga načina promišljanja pri čem učenici znanje ne usvajaju u gotovom obliku nego na temelju samostalnih istraživačkih aktivnosti. Kako bi takav poticaj bilo moguće ostvariti potrebno je zadovoljiti određene preduvjete koji se odnose prije svega na stručno osposobljavanje učitelja koji će znati učenike usmjeravati prema stvaralačkom djelovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and Easten European Online Library /Frankfurt am Main/ http://www.ceeol.com