Pregled bibliografske jedinice broj: 1077935
Nastava prirode i društva - uvođenje u znanstveni način mišljenja
Nastava prirode i društva - uvođenje u znanstveni način mišljenja // Suodnos metodičke teorije i prakse 2 / Kolar Billege, Martina ; Cvikić, Lidija (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 14-16 (pozvano predavanje, domaća recenzija, kratko priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1077935 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava prirode i društva - uvođenje u znanstveni
način mišljenja
(Teaching Primary Science - introduction to the
scientific way of thinking)
Autori
Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, kratko priopćenje, znanstveni
Izvornik
Suodnos metodičke teorije i prakse 2
/ Kolar Billege, Martina ; Cvikić, Lidija - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020, 14-16
ISBN
978-953-8115-72-1
Skup
Stručno-znanstveni skup metodičara, teoretičara i praktičara, mentora u vježbaonicama studentima Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu - Metodička teorija i praksa u suvremenom odgojno- obrazovnom kontekstu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.03.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
istraživačko učenje, početna nastava prirodoslovlja, znanstveni način mišljenja, znatiželja
(inquiry-based learning, primary science teaching, scientific way of thinking, curiosity)
Sažetak
Učenje utemeljeno na dječjoj znatiželji usko je povezano s istraživačkom nastavom prirode i društva čije je najvažnije obilježje afirmiranje učenika kao znanstvenika, istraživača. U procesu istraživanja učenici su u izravnoj sprezi sa sadržajima koje proučavaju i samostalno odabiru postupke svojega djelovanja. Njihova misaona aktivnost dolazi do punoga izražaja. Nove spoznaje stječu na produktivan način, na temelju vlastitih intelektualnih napora. Na taj način sami otkrivaju relevantne podatke i razvijaju kompetenciju učenja. U proces istraživanja uključena je bogata prirodoznanstvena misaona aktivnost učenika: uspoređivanje, analiza, sinteza, apstrahiranje, generaliziranje, zaključivanje, postavljanje hipoteza, kreiranje i sl.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Pedagogija