Pregled bibliografske jedinice broj: 107752
Pedagogija profesionalnog obrazovanja
Pedagogija profesionalnog obrazovanja. Rijeka: Graftrade, 2001 (monografija)
CROSBI ID: 107752 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagogija profesionalnog obrazovanja
(Pedagogy of Professional Education)
Autori
Mušanović, Marko
Ostali urednici
Rosić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Graftrade
Grad
Rijeka
Godina
2001
Stranica
165
ISBN
953-6104-32-8
Ključne riječi
radni odgoj; pedagogija rada; profesionalno obrazovanje; pozivno obrazovanje; sustav profesionalnog obrazovanja
(work education; pedagogy of work; professional education; vocationa education; secondary school system)
Sažetak
U ovoj monografiji izloženi su rezultati teorijskog i empirijskog istraživanja radnog odgoja. Rad je strukturiran u nekoliko cjelina: znanstveno utemeljenje pedagogije profesionalnog obrazovanja, osnovne kategorije pedagogije profesionalnog obrazovanja, institucionalizacija i struktura profesionalnog obrazovanja, tehničko-tehnološke promjene i pedagoška valorizacija rada. U empirijskom dijelu rada izložena je primijenjena metodologija, interpretacija rezultata istraživanja i izvedeni zaključci. U teorijskom dijelu analizirane su tendencije tehnoloških promjena svijeta rada, posebice procesa intelektualizacije i tehnizacije ljudskog rada i promjene pedagoških formacija u postindustrijskom društvu. Analizirane su pedagoške i didaktičke implikacije tih promjena na područje odgoja i obrazovanja odnosno na položaj škole i školski sustav u postindustrijskom (postmodernom) društvu.Izložena originalna tipologija škola (radna, industrijska, politehnička, polikulturna škola) dovodi se u kontekst redefiniranja ciljeva školovanja (tipova pismenosti) u postindustrijskom društvu te sadržajne preformacije školskog sustava odnosno sustava profesionalnog obrazovanja. U empirijskom dijelu istraženi su obrazovni potencijale rada izvan škole s motrišta mogućnosti ostvarivanja materijalnih i formalnih zadaća obrazovanja, posebice razvoja tehničkih i djelatno-manualnih interesa učenika. Empirijsko istraživanja tematizira dvije zanimljive pedagoške inovacije: povezivanje obrazovanja i rada u uvjetima tehnologijzacije svijeta rada te autentično učenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA