Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1077445

Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost


Jugović, Ivana; Matković, Teo; Jokić, Boris
Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost // Revija za sociologiju, 50 (2020), 2; 253-284 doi:10.5613/rzs.50.2.5 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1077445 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost
(Gender Typicality of Higher Education Aspirations in Secondary Education: Intensification, Convergence or Stability)

Autori
Jugović, Ivana ; Matković, Teo ; Jokić, Boris

Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 50 (2020), 2; 253-284

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
visokoškolska obrazovna aspiracija ; rodna tipičnost ; interes za područje ; institucionalno okružje ; srednjoškolsko iskustvo

Sažetak
Cilj je rada bio ispitati dolazi li do intenzifikacije, konvergencije ili stabilnosti u rodnoj tipičnosti visokoškolskih obrazovnih aspiracija djevojaka i mladića tijekom vremena provedenoga u srednjoškolskom obrazovanju. U istraživanju na uzorku od 13 301 učenika/ca četverogodišnjih i petogodišnjih srednjoškolskih programa ispitana je i uloga srednjoškolskog programa te učeničkih interesa i školskog uspjeha u objašnjenju rodne tipičnosti njihovih visokoškolskih aspiracija. Rezultati upućuju na to da, iako postoje razlike između djevojaka i mladića u rodnoj tipičnosti obrazovnih aspiracija, te su razlike stabilne kroz vrijeme, čime nije potvrđena ni hipoteza rodne intenzifikacije, niti rodne konvergencije. Odabiri djevojaka i mladića kroz godine školovanja ne postaju ni više niti manje rodno stereotipni u odnosu na početak srednjoškolskog obrazovanja. Rezultati regresijskih modela pokazuju da se rodna tipičnost visokoškolskih aspiracija razlikuje s obzirom na strukovno područje/gimnazijski program, i to u očekivanom smjeru: učenici i učenice tipično muških programa aspiriraju tipično muškim studijima i obratno. Školski uspjeh i interesi također su pridonijeli objašnjenju rodne tipičnosti visokoškolskih aspiracija. Uspjeh iz hrvatskog jezika kao i interesi za jezično i biomedicinsko područje predviđaju snažniju aspiraciju tipično ženskim studijima, dok uspjeh iz matematike i engleskog jezika te interesi za tehničko i informatičko područje pridonose aspiraciji tipično muškom studiju. Nalazi ovog istraživanja ukazuju na to da, uz utjecaj rodno obilježenih obrazovnih interesa i postignuća, diferenciranost srednjoškolskog obrazovanja može utjecati na rodno stereotipne obrazovne aspiracije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline), Rodni studiji



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivana Pikić Jugović (autor)

Avatar Url Jokic Boris (autor)

Avatar Url Teo Matković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Jugović, Ivana; Matković, Teo; Jokić, Boris
Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost // Revija za sociologiju, 50 (2020), 2; 253-284 doi:10.5613/rzs.50.2.5 (recenziran, članak, znanstveni)
Jugović, I., Matković, T. & Jokić, B. (2020) Rodna tipičnost visokoškolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje škole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost. Revija za sociologiju, 50 (2), 253-284 doi:10.5613/rzs.50.2.5.
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana and Matkovi\'{c}, Teo and Joki\'{c}, Boris}, year = {2020}, pages = {253-284}, DOI = {10.5613/rzs.50.2.5}, keywords = {visoko\v{s}kolska obrazovna aspiracija, rodna tipi\v{c}nost, interes za podru\v{c}je, institucionalno okru\v{z}je, srednjo\v{s}kolsko iskustvo}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.50.2.5}, volume = {50}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Rodna tipi\v{c}nost visoko\v{s}kolskih obrazovnih aspiracija tijekom srednje \v{s}kole: intenzifikacija, konvergencija ili stabilnost}, keyword = {visoko\v{s}kolska obrazovna aspiracija, rodna tipi\v{c}nost, interes za podru\v{c}je, institucionalno okru\v{z}je, srednjo\v{s}kolsko iskustvo} }
@article{article, author = {Jugovi\'{c}, Ivana and Matkovi\'{c}, Teo and Joki\'{c}, Boris}, year = {2020}, pages = {253-284}, DOI = {10.5613/rzs.50.2.5}, keywords = {visoko\v{s}kolska obrazovna aspiracija, rodna tipi\v{c}nost, interes za podru\v{c}je, institucionalno okru\v{z}je, srednjo\v{s}kolsko iskustvo}, journal = {Revija za sociologiju}, doi = {10.5613/rzs.50.2.5}, volume = {50}, number = {2}, issn = {0350-154X}, title = {Gender Typicality of Higher Education Aspirations in Secondary Education: Intensification, Convergence or Stability}, keyword = {visoko\v{s}kolska obrazovna aspiracija, rodna tipi\v{c}nost, interes za podru\v{c}je, institucionalno okru\v{z}je, srednjo\v{s}kolsko iskustvo} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font