Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1077313

Melodrama, pučki komad, igrokaz, čarobna gluma… ili jesu li to dobro skrojeni komadi?


Sanja Nikčević
Melodrama, pučki komad, igrokaz, čarobna gluma… ili jesu li to dobro skrojeni komadi? // Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XIX. Vrsta ili žanr / Glunčić-Bužančić, Vinka ; Grgić, Kristina (ur.).
Zagreb : Split: Književni krug Split ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 138-157


CROSBI ID: 1077313 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Melodrama, pučki komad, igrokaz, čarobna gluma… ili jesu li to dobro skrojeni komadi?
(Melodrama, Folk play, Play, Magic Play or are these Well Made Plays?)

Autori
Sanja Nikčević

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XIX. Vrsta ili žanr

Urednik/ci
Glunčić-Bužančić, Vinka ; Grgić, Kristina

Izdavač
Književni krug Split ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb : Split

Godina
2017

Raspon stranica
138-157

ISBN
978-953-163-451-9

Ključne riječi
žanrovski sustav, građansko kazalište, pučka, plemićka i građanska drama, afirmativni i subverzivni žanrovi
(generic system, bourgeois theatre, folk, aristocratic and bourgeois drama, affirmative and subversive genres)

Sažetak
U europskom kazalištu 18. i 19. stoljeća dominantna kulturna praksa bilo je građansko kazalište i drama. Nakon II. svjetskog rata u cijeloj smo Europi izbacili smo tu epohu iz kanona kao manje vrijednu a njezine dominantne žanrove kao „podilaženje publici“ dok smo u kanon uvrstili ono što je u epohi bilo umjetnički emergentno ali rubno (modernizam). Zato danas nemamo naziv za epohu, a iako o djelima iz epohe govorimo kroz žanrovske nazive (dobro skrojeni komadi, melodrama, pučki komadi, igrokazi, čarobne glume...) nemamo jasnu žanrovsku podjelu. Na proučavanju hrvatskog kazališta tog vremena ovaj tekst uvodi naziv „građansko kazalište“ kao periodizacijsku epohu s prijedlogom žanrovskog sustava dramskih vrsta tog vremena kroz četiri podjele. Slijedeći Aristotelove cause/uzroke stvari, dramske vrste se dijele prema formi (konvencija/oblik, i dominantna emocija koju izaziva dijeli se na tragediju, dramu, tragikomediju melodramu, komediju, satiru), sadržajne aspekte žanrova (prema temi, priči/radnji i glavnim likovima dijeli se na pučku, plemićku i građansku dramu), casua efficiens ili poticaj je piščev odnos prema svjetonazoru i dijeli ih na afirmativne i subverzivne, dok je causa finalis ili svrha, cilj djelovanje na publiku. U ovom tekstu su tabele cijelog nacrta žanrovskog sustava s osnovnim referentnim točkama, a detaljnije analizirani žanrovi prema formi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost, Kroatologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek

Profili:

Avatar Url Sanja Nikčević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Sanja Nikčević
Melodrama, pučki komad, igrokaz, čarobna gluma… ili jesu li to dobro skrojeni komadi? // Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XIX. Vrsta ili žanr / Glunčić-Bužančić, Vinka ; Grgić, Kristina (ur.).
Zagreb : Split: Književni krug Split ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 138-157
Sanja Nikčević (2017) Melodrama, pučki komad, igrokaz, čarobna gluma… ili jesu li to dobro skrojeni komadi?. U: Glunčić-Bužančić, V. & Grgić, K. (ur.) Komparativna povijest hrvatske književnosti. Zbornik radova XIX. Vrsta ili žanr. Zagreb : Split, Književni krug Split ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 138-157.
@inbook{inbook, year = {2017}, pages = {138-157}, keywords = {\v{z}anrovski sustav, gra\djansko kazali\v{s}te, pu\v{c}ka, plemi\'{c}ka i gra\djanska drama, afirmativni i subverzivni \v{z}anrovi}, isbn = {978-953-163-451-9}, title = {Melodrama, pu\v{c}ki komad, igrokaz, \v{c}arobna gluma… ili jesu li to dobro skrojeni komadi?}, keyword = {\v{z}anrovski sustav, gra\djansko kazali\v{s}te, pu\v{c}ka, plemi\'{c}ka i gra\djanska drama, afirmativni i subverzivni \v{z}anrovi}, publisher = {Knji\v{z}evni krug Split ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb : Split} }
@inbook{inbook, year = {2017}, pages = {138-157}, keywords = {generic system, bourgeois theatre, folk, aristocratic and bourgeois drama, affirmative and subversive genres}, isbn = {978-953-163-451-9}, title = {Melodrama, Folk play, Play, Magic Play or are these Well Made Plays?}, keyword = {generic system, bourgeois theatre, folk, aristocratic and bourgeois drama, affirmative and subversive genres}, publisher = {Knji\v{z}evni krug Split ; Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb : Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font