Pregled bibliografske jedinice broj: 1076969
Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom
Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom // Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 3 (2019), 3.; 87-97 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1076969 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom
(ANALYSIS OF WANTED COMPETENCES AND FEATURES FOR SUCCESSFUL CLASS MANAGING)
Autori
Pongračić, Luka
Izvornik
Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek (2584-5500) 3
(2019), 3.;
87-97
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
aktivno učenje ; kompetencije ; komunikacija ; nastavnik ; osobine ; suvremena nastava
(active learning, competencies, communication, contemporary teaching, features.)
Sažetak
Ovaj je rad pregled i analiza recentne strane i domaće literature i istraživanja u svezi kompetencija i osobina nastavnika koje su mu potrebne kako bi uspješno upravljao razredom te tako ostvario najbolji učinak u odgojno obrazovnome procesu. Prikazuju se stilovi odgoja i poželjne osobine koje pozitivno utječu na odnos učenik-nastavnik te na razvoj pozitivnih i zdravih odnosa u razrednoj okolini, a poseban je naglasak na komunikacijskim kompetencijama. Analizirane su uloge verbalne i neverbalne komunikacije te važnost razvoja komunikacijske kompetencije. Glavni je cilj ovoga rada prikazati potrebe suvremene nastave i opisati kompetencije i osobine koje treba imati nastavnik u suvremenoj nastavi kako bi u što većoj mjeri zadovoljio potrebe učenika. Važno je predstaviti razvoj komunikacijske kompetencije radi poboljšanja kvalitete, učinkovitosti i kulture komunikacije. Rad predstavlja, analitički analizira i prikazuje istraživanja u svijetu i Republici Hrvatskoj koja su utemeljena na kompetencijama potrebnim za uspješno vođenje nastave, kao i nova istraživanja vezana uz osobine nastavnika koje su se pokazale važnim čimbenikom u uspješnosti izvođenja nastave. Važno je istaknuti suvremene kompetencije nastavnika i naglasiti tendencije suvremene pedagoške teorije i prakse usmjeravanja nastave na učenika, poticajnog pristupa, konstruktivističkoga pristupa, razvoja aktivnoga učenja i odmaka od višestoljetnoga zastoja u metodičkim postavkama nastave koja učenike čini pasivnim sudionicima. Potrebno je napraviti odmak od nastavnoga procesa usmjerenoga na frontalnu nastavu, ex catedra poučavanje te nedostatak korištenja suvremenih metoda rada s učenicima, a sve kao rezultat nedostatka kompetencija i osobina potrebnih za razvoj u suvremenoga i uspješnoga nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)