Pregled bibliografske jedinice broj: 1076964
(INTER)DISCIPLINARITY OF SUMMERHILL SCHOOL
(INTER)DISCIPLINARITY OF SUMMERHILL SCHOOL // Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2018), 2; 103-111 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1076964 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(INTER)DISCIPLINARITY OF SUMMERHILL SCHOOL
Autori
Pongračić, Luka
Izvornik
Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek (2584-5500) 2
(2018), 2;
103-111
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
A. S. Neill ; pedagoška načela ; revolucija ; sloboda
(A. S. Neill, pedagogical principles, revolution, freedom)
Sažetak
Škola Summerhill primjer je jedne od revolucija u pedagogiji i psihologiji školovanja djece. Nudi nove poglede na djetinjstvo, odnos prema djetetu i način odgoja i školovanja kroz slobodu. U ovome radu predstavljen je osnivač Summerhilla Alexander Southerland Neill, njegovo životno djelo te teorijski temelji njegovih pedagoških ideja. Nadalje, promišlja se i analizira interdisciplinarnost ove škole, tj. njezinih pedagoških načela koja se očituje u kombinaciji pedagogije, psihologije (psihoanalize) i filozofije. Provedeno je i analitičko istraživanje u kojemu su meta-analizom prikazani i interpretirani članci, prikazi i kritike o konceptu Summerhilla. Taj pregled potvrdio je stavove o širokoj interdisciplinarnosti ovoga koncepta u pozitivnome i negativnome smjeru istovremeno. Prikazane su i dobre i loše strane, stavovi i mišljenja, te je iz toga proizašao zaključak da ovakav pristup odgovara samo nekim učenicima te da se prije njegova primjenjivanja ipak treba provesti određena diferencijacija učenika koji će onda zaista imati prednosti od ovakvog načina rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)