Pregled bibliografske jedinice broj: 1076895
Stres pri odlasku stomatologu kod osoba s intelektualnim teškoćama
Stres pri odlasku stomatologu kod osoba s intelektualnim teškoćama // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 88-97 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1076895 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stres pri odlasku stomatologu kod osoba s
intelektualnim teškoćama
(Stress in dental treatments for persons with
intellectual disabilities)
Autori
Jakovčev, Mirjana ; Gašpar, Andrea ; Ostojić, Jasna
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 53
(2017);
88-97
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stres ; stomatološka zaštita ; osobe s intelektualnim teškoćama
(stress ; dental care ; people with intellectual disabilities)
Sažetak
Stres se često dovodi u vezu s odlascima stomatologu budući da mnogi pacijenti tretman kod stomatologa povezuju s neugodnim doživljajima kao što su bol i negativne emocionalne reakcije. Osobe s intelektualnim teškoćama, zbog specifičnosti funkcioniranja i načina razumijevanja, taj stres doživljavaju intenzivnije. Kako bi se moglo djelovati u smjeru smanjenja razine doživljenog stresa potrebno je znati koji su to faktori povezani sa stresom. Prema tome, cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost određenih faktora sa stresom pri odlasku stomatologu kod osoba s intelektualnim teškoćama. U skladu s ciljem istraživanja formulirane su sljedeće hipoteze: da je razina stresa pri odlasku stomatologu negativno povezana s učestalošću odlazaka stomatologu ; da je razina stresa pri odlasku stomatologu negativno povezana s razinom zadovoljstva pristupom stomatologa ; te da je razina stresa pri odlasku stomatologu pozitivno povezana sa stupnjem intelektualnih teškoća. U istraživanju su sudjelovala 192 roditelja osoba s intelektualnim teškoćama koji su ispunili anketne upitnike kreirane za potrebe ovog istraživanja. Roditelji su procjenjivali razinu stresa koju proživljavaju njihova djeca, razinu zadovoljstva pristupom stomatologa, te procijenili učestalost odlazaka stomatologu. Hipoteze su testirane Pearsonovim koeficijentom korelacije, a utvrđena je statistički značajna povezanost razine stresa pri odlasku stomatologu sa zadovoljstvom pristupom stomatologa. Dakle, percipirani stres pri odlasku stomatologu negativno je povezan sa zadovoljstvom pristupom stomatologa. Kod ostalih hipoteza nije pronađena statistički značajna povezanost, što upućuje na zaključak da na ovom uzorku nije potvrđeno da su stupanj intelektualnih teškoća, kao ni učestalost posjećivanja stomatologa povezani s doživljenim stresom pri odlasku stomatologu. Dobiveni rezultati imaju praktične implikacije za eventualno osmišljavanje budućih edukativnih programa u stomatološkoj praksi, te su dobra polazna točka za daljnja istraživanja ove tematike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Socijalne djelatnosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus