Pregled bibliografske jedinice broj: 1076817
Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba
Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 3 (2019), 3; 89-103 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1076817 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba
(Return to Socrates – the Usable Value of the Method of Dialogical Teaching in Modern Times)
Autori
Pongračić ; Luka
Izvornik
Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama (2623-9426) 3
(2019), 3;
89-103
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
dijalogika ; Hawthorne efekt ; majeutički razgovor ; primjena u nastavi ; integracija
(dialogue, Hawthorne effect, Majeutic conversation, application in teaching, integration.)
Sažetak
U antičkoj znanosti često nalazimo vrijedna znanja koja još uvijek nisu došla na red za primjenu u suvremenom obrazovanju. Jedno je od tih učenje grčkoga učenjaka i filozofa Sokrata koji predstavlja koncept dijaloške metode, poznate kao i majeutički razgovor. Ova metoda počiva na planiranome i vođenome razgovoru koji uključuje različite razine argumentiranja i potrebnoga znanja. Prikazan je razvoj nastanka dijalogike, počevši od Sokratovih učenja do kasnijega razvoja ove metode. Cilj je ovoga rada prikazati ovu metodu te analizirati njezine mogućnosti za primjenu u nastavi, odnosno poučavanju učenika u razredu. Analizirani su različiti aspekti dijaloške metode te mogućnosti primjene u razredu. Ovim je radom opisana i vodeća uloga nastavnika te je razrađena metodologija uporabe dijaloške metode u razredu. Poseban je aspekt izbjegavanje Hawthore-ova efekta tijekom razredne primjene. Posebni je cilj ovoga rada bio opisati mogućnosti dijalogike u integraciji učenika s posebnim potrebama, posebice onih s poremećajima iz autističnoga spektra. Ova metoda ima široke mogućnosti te su opisane i mogućnosti njezina proširenja u kontekstu prevodilačke i pisane dijalogike. Primjenom ove metode postiže se veliki napredak u predavačkome radu, razvoj kritičkoga mišljenja i suradnička izgradnja znanja kao najveća postignuća u odmaku od zastarjele, ali još uvijek sveprisutne frontalne nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Hrčak