Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1076817

Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba


Pongračić; Luka
Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 3 (2019), 3; 89-103 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1076817 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba
(Return to Socrates – the Usable Value of the Method of Dialogical Teaching in Modern Times)

Autori
Pongračić ; Luka

Izvornik
Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama (2623-9426) 3 (2019), 3; 89-103

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
dijalogika ; Hawthorne efekt ; majeutički razgovor ; primjena u nastavi ; integracija
(dialogue, Hawthorne effect, Majeutic conversation, application in teaching, integration.)

Sažetak
U antičkoj znanosti često nalazimo vrijedna znanja koja još uvijek nisu došla na red za primjenu u suvremenom obrazovanju. Jedno je od tih učenje grčkoga učenjaka i filozofa Sokrata koji predstavlja koncept dijaloške metode, poznate kao i majeutički razgovor. Ova metoda počiva na planiranome i vođenome razgovoru koji uključuje različite razine argumentiranja i potrebnoga znanja. Prikazan je razvoj nastanka dijalogike, počevši od Sokratovih učenja do kasnijega razvoja ove metode. Cilj je ovoga rada prikazati ovu metodu te analizirati njezine mogućnosti za primjenu u nastavi, odnosno poučavanju učenika u razredu. Analizirani su različiti aspekti dijaloške metode te mogućnosti primjene u razredu. Ovim je radom opisana i vodeća uloga nastavnika te je razrađena metodologija uporabe dijaloške metode u razredu. Poseban je aspekt izbjegavanje Hawthore-ova efekta tijekom razredne primjene. Posebni je cilj ovoga rada bio opisati mogućnosti dijalogike u integraciji učenika s posebnim potrebama, posebice onih s poremećajima iz autističnoga spektra. Ova metoda ima široke mogućnosti te su opisane i mogućnosti njezina proširenja u kontekstu prevodilačke i pisane dijalogike. Primjenom ove metode postiže se veliki napredak u predavačkome radu, razvoj kritičkoga mišljenja i suradnička izgradnja znanja kao najveća postignuća u odmaku od zastarjele, ali još uvijek sveprisutne frontalne nastave.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Citiraj ovu publikaciju:

Pongračić; Luka
Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba // Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 3 (2019), 3; 89-103 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Pongračić & Luka (2019) Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijaloškog poučavanja u suvremeno doba. Časopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama, 3 (3), 89-103.
@article{article, year = {2019}, pages = {89-103}, keywords = {dijalogika, Hawthorne efekt, majeuti\v{c}ki razgovor, primjena u nastavi, integracija}, journal = {\v{C}asopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama}, volume = {3}, number = {3}, issn = {2623-9426}, title = {Povratak Sokratu – uporabna vrijednost metode dijalo\v{s}kog pou\v{c}avanja u suvremeno doba}, keyword = {dijalogika, Hawthorne efekt, majeuti\v{c}ki razgovor, primjena u nastavi, integracija} }
@article{article, year = {2019}, pages = {89-103}, keywords = {dialogue, Hawthorne effect, Majeutic conversation, application in teaching, integration.}, journal = {\v{C}asopis za odgojne i obrazovne znanosti Foo2rama}, volume = {3}, number = {3}, issn = {2623-9426}, title = {Return to Socrates – the Usable Value of the Method of Dialogical Teaching in Modern Times}, keyword = {dialogue, Hawthorne effect, Majeutic conversation, application in teaching, integration.} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font