Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1076814

Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom


Pongračić; Luka
Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom // Didaskalos, 3 (2019), 3; 87-97 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1076814 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom
(Analysis of wanted competences for successful class managing)

Autori
Pongračić ; Luka

Izvornik
Didaskalos (2584-5500) 3 (2019), 3; 87-97

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
aktivno učenje, kompetencije, komunikacija, osobine, suvremena nastava
(active learning, competencies, communication, contemporary teaching, features.)

Sažetak
Ovaj je rad pregled i analiza recentne strane i domaće literature i istraživanja u svezi kompetencija i osobina nastavnika koje su mu potrebne kako bi uspješno upravljao razredom te tako ostvario najbolji učinak u odgojno obrazovnome procesu. Prikazuju se stilovi odgoja i poželjne osobine koje pozitivno utječu na odnos učenik-nastavnik te na razvoj pozitivnih i zdravih odnosa u razrednoj okolini, a poseban je naglasak na komunikacijskim kompetencijama. Analizirane su uloge verbalne i neverbalne komunikacije te važnost razvoja komunikacijske kompetencije. Glavni je cilj ovoga rada prikazati potrebe suvremene nastave i opisati kompetencije i osobine koje treba imati nastavnik u suvremenoj nastavi kako bi u što većoj mjeri zadovoljio potrebe učenika. Važno je predstaviti razvoj komunikacijske kompetencije radi poboljšanja kvalitete, učinkovitosti i kulture komunikacije. Rad predstavlja, analitički analizira i prikazuje istraživanja u svijetu i Republici Hrvatskoj koja su utemeljena na kompetencijama potrebnim za uspješno vođenje nastave, kao i nova istraživanja vezana uz osobine nastavnika koje su se pokazale važnim čimbenikom u uspješnosti izvođenja nastave. Važno je istaknuti suvremene kompetencije nastavnika i naglasiti tendencije suvremene pedagoške teorije i prakse usmjeravanja nastave na učenika, poticajnog pristupa, konstruktivističkoga pristupa, razvoja aktivnoga učenja i odmaka od višestoljetnoga zastoja u metodičkim postavkama nastave koja učenike čini pasivnim sudionicima. Potrebno je napraviti odmak od nastavnoga procesa usmjerenoga na frontalnu nastavu, ex catedra poučavanje te nedostatak korištenja suvremenih metoda rada s učenicima, a sve kao rezultat nedostatka kompetencija i osobina potrebnih za razvoj u suvremenoga i uspješnoga nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pongračić; Luka
Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom // Didaskalos, 3 (2019), 3; 87-97 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Pongračić & Luka (2019) Analiza poželjnih kompetencija za uspješno upravljanje razredom. Didaskalos, 3 (3), 87-97.
@article{article, year = {2019}, pages = {87-97}, keywords = {aktivno u\v{c}enje, kompetencije, komunikacija, osobine, suvremena nastava}, journal = {Didaskalos}, volume = {3}, number = {3}, issn = {2584-5500}, title = {Analiza po\v{z}eljnih kompetencija za uspje\v{s}no upravljanje razredom}, keyword = {aktivno u\v{c}enje, kompetencije, komunikacija, osobine, suvremena nastava} }
@article{article, year = {2019}, pages = {87-97}, keywords = {active learning, competencies, communication, contemporary teaching, features.}, journal = {Didaskalos}, volume = {3}, number = {3}, issn = {2584-5500}, title = {Analysis of wanted competences for successful class managing}, keyword = {active learning, competencies, communication, contemporary teaching, features.} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Hrčak





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font