Pregled bibliografske jedinice broj: 1076813
Poticanje osobnog razvoja učenika u inkluzivnoj školi
Poticanje osobnog razvoja učenika u inkluzivnoj školi // TREĆI MEĐUNARODNI KONGRES PEDAGOGA - PEDAGOGIJA U VREMENU PROMJENE
Zagreb, Hrvatska, 2018. (pozvano predavanje, recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1076813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje osobnog razvoja učenika u inkluzivnoj školi
(The promotion of personal development of students in an inclusive school)
Autori
Tot, Daria ; Kudek Mirošević, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
TREĆI MEĐUNARODNI KONGRES PEDAGOGA - PEDAGOGIJA U VREMENU PROMJENE
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.09.2018. - 14.09.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
okruženje za učenje, učenici, osobni i socijalni razvoj
(learning environment, students, personal and social development)
Sažetak
Brojna istraživanja ističu da kvaliteta škole ovisi o povoljno stvorenim uvjetima za učenje na način da podiže standarde postignuća svojih učenika kao i razvoj socijalnih vještina i navika. Roditelji i obitelj u cjelini smatraju se partnerima u tom procesu koji učenicima pomažu da ostvaruju svoje ciljeve za produktivan, konstruktivan i kreativan život. Stoga je cilj istraživanja bio na uzorku od 114 učenika osnovne škole ispitati pozitivan i odgovoran odnos učenika prema svojem zdravlju i sigurnosti, kao i razvoj sposobnosti uviđanja posljedica svojih i tuđih postupaka, prihvaćanja pravila suradničkih odnosa te učenički stavovi o kvaliteti obiteljskog okruženja. Deskriptivnom analizom kompozitnih varijabli analiziraju se rezultati kojima se željelo procijeniti razlike između učenika sedmih i osmih razreda o stavovima oko organiziranja slobodnog vremena, pojavnosti neprihvatljivih oblika ponašanja, o odgoju i obrazovanju za osobni i socijalni razvoj, o međusobnoj podršci učitelja i učenika te o obiteljskom okruženju i učinkovitom roditeljstvu. Postavljena je hipoteza prema kojoj postoji statistički značajna razlika u procjenama razvijenosti pozitivnog i odgovornog odnosa prema svojem zdravlju i sigurnosti, sposobnosti uviđanja posljedica svojih i tuđih postupaka, prihvaćanja pravila suradničkih odnosa te stavova o kvaliteti obiteljskog okruženja. Za utvrđivanje razlika između učenika sedmih i osmih razreda korišten je neparametrijski Mann-Whitney test. Rezultati pokazuju statistički značajnu razliku s obzirom na dob i spol u učeničkim stavovima o pojavi neprihvatljivih oblika ponašanja kao i o kvaliteti obiteljskog okruženja i učinkovitog roditeljstva.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb