Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1076810

ULOGA ODGOJITELJA I NESPECIFIČNE TEŠKOĆE U ČITANJU I PISANJU U RANOM USVAJANJU MATERINSKOGA JEZIKA


Krumes, Irena; Pongračić, Luka; Marinac, Ana Maria
ULOGA ODGOJITELJA I NESPECIFIČNE TEŠKOĆE U ČITANJU I PISANJU U RANOM USVAJANJU MATERINSKOGA JEZIKA // IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 393-406 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1076810 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ULOGA ODGOJITELJA I NESPECIFIČNE TEŠKOĆE U ČITANJU I PISANJU U RANOM USVAJANJU MATERINSKOGA JEZIKA
(ROLE OF EDUCATORS AND CHARACTERISTIC DIFFICULTIES IN READING AND WRITTING IN THE EARLY ACQUISTION OF THE MOTHER TONGUE)

Autori
Krumes, Irena ; Pongračić, Luka ; Marinac, Ana Maria

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020, 393-406

Skup
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"

Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 26.06.2020. - 28.06.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
rana pismenost, materinski jezik, ovladavanje materinskim jezikom, nespecifične poteškoće u čitanju i pisanju, prevencije nespecifičnih teškoća u čitanju i pisanju
(early literacy, mother tongue, mother tongue acquisition, non-specific reading and writing difficulties, prevention of non-specific reading and writing difficulties)

Sažetak
U ovladavanju materinskim jezikom u ranom razvoju jezika djeca sve češće pokazuju različite specifične (disgrafične i disleksične) i nespecifične teškoće. Nespecifične teškoće u čitanju i pisanju može uzrokovati kognitivno zaostajanje, oštećenje vida ili sluha ili opći nedovoljni razvoj jezika i govora. Rad se posebno bavi smetnjama i teškoćama koje nisu primarni središnji simptom, nego sekundarna pojava uzrokovana ponekad i nekim drugim poremećajem. U slučaju da se ukloni primaran uzrok, teškoće u čitanju i pisanju mogu se smanjiti ili čak i nestati. Potrebno je uočiti rizičnu skupinu djece i razlikovati poteškoće koje se neće normalizirati tijekom vremena već se mogu razviti u trajne poteškoće. Ta se razlika vrlo teško može zasigurno uočiti te je, bez obzira na to bile te poteškoće privremene (zakašnjeli ili odgođeni razvoj) ili trajne, potrebno primijeniti mjere intervencije i prevencije. U radu se istražuju načini na koje se trenutno preveniraju ili pokušavaju ublažiti teškoće u govorno-jezičnom razvoju djece u dječjim vrtićima u Hrvatskoj od strane odgojitelja. Odgojitelji su ključni u zamjećivanju prvih znakova teškoća. Uz logopeda, odgojitelji su važni jer osim što podržavaju rad stručnog suradnika, oni i neposredno rade s djecom koja pokazuju privremene poteškoće. Koje mjere poduzimaju u radu s djecom, prepoznaju li djecu s poteškoćama i jesu li dovoljno osposobljeni za to, nastajali smo istražiti kvantitativnim istraživanjem na uzorku N=123 odgojitelja iz cijele Hrvatske. Istraživanje je provedeno tijekom 2019. Rezultati su pokazali da su odgojitelji uočili velik broj djece s teškoćama u govorno-jezičnom razvoju, da nisu dovoljno pripremljeni za rad s djecom s poteškoćama, da se uglavnom samoeduciraju i da najviše s djecom prepričavaju i pričaju priče, ali rijetko individualiziraju program.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Logopedija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Irena Krumes (autor)

Avatar Url Ana Maria Marinac (autor)

Avatar Url Luka Pongračić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Krumes, Irena; Pongračić, Luka; Marinac, Ana Maria
ULOGA ODGOJITELJA I NESPECIFIČNE TEŠKOĆE U ČITANJU I PISANJU U RANOM USVAJANJU MATERINSKOGA JEZIKA // IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 393-406 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Krumes, I., Pongračić, L. & Marinac, A. (2020) ULOGA ODGOJITELJA I NESPECIFIČNE TEŠKOĆE U ČITANJU I PISANJU U RANOM USVAJANJU MATERINSKOGA JEZIKA. U: Nikolić, M. & Vantić-Tanjić, M. (ur.)IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH.
@article{article, author = {Krumes, Irena and Pongra\v{c}i\'{c}, Luka and Marinac, Ana Maria}, year = {2020}, pages = {393-406}, keywords = {rana pismenost, materinski jezik, ovladavanje materinskim jezikom, nespecifi\v{c}ne pote\v{s}ko\'{c}e u \v{c}itanju i pisanju, prevencije nespecifi\v{c}nih te\v{s}ko\'{c}a u \v{c}itanju i pisanju}, title = {ULOGA ODGOJITELJA I NESPECIFI\v{C}NE TE\v{S}KO\'{C}E U \v{C}ITANJU I PISANJU U RANOM USVAJANJU MATERINSKOGA JEZIKA}, keyword = {rana pismenost, materinski jezik, ovladavanje materinskim jezikom, nespecifi\v{c}ne pote\v{s}ko\'{c}e u \v{c}itanju i pisanju, prevencije nespecifi\v{c}nih te\v{s}ko\'{c}a u \v{c}itanju i pisanju}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }
@article{article, author = {Krumes, Irena and Pongra\v{c}i\'{c}, Luka and Marinac, Ana Maria}, year = {2020}, pages = {393-406}, keywords = {early literacy, mother tongue, mother tongue acquisition, non-specific reading and writing difficulties, prevention of non-specific reading and writing difficulties}, title = {ROLE OF EDUCATORS AND CHARACTERISTIC DIFFICULTIES IN READING AND WRITTING IN THE EARLY ACQUISTION OF THE MOTHER TONGUE}, keyword = {early literacy, mother tongue, mother tongue acquisition, non-specific reading and writing difficulties, prevention of non-specific reading and writing difficulties}, publisher = {Udru\v{z}enje za podr\v{s}ku i kreativni razvoj djece i mladih}, publisherplace = {Sun\v{c}ana obala, Bugarska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font