Pregled bibliografske jedinice broj: 107681
Upravljanje visokoškolskim institucijama: problemi i pristupi rješenjima
Upravljanje visokoškolskim institucijama: problemi i pristupi rješenjima // Društvena istraživanja, 62 (2002), 6; 1013-1030 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 107681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje visokoškolskim institucijama: problemi i pristupi rješenjima
(Governance of Higher Education Institutions: Problems and Approaches to Solutions)
Autori
Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Rafajac, Branko
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 62
(2002), 6;
1013-1030
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
sveučilište; kvaliteta; upravljanje;
(university; quality; governance)
Sažetak
Rad je inspiriran aktualnim zbivanjima u visokom obrazovanju i trima globalnim trendovima u politici visokog obrazovanja: mijenjanjem odnosa izmedu države i institucija visokog obrazovanja u smjeru poticanja samo-regulacije institucija ; napora usmjerenih na poboljšanje kvalitete visokog obrazovanja putem uvođenja sustava osiguranja kvalitete, te preispitivanjem koncepcija upravljanja visokoškolskim institucijama koje takve promjene mogu adekvatno pratiti. Na temelju poznavanja elemenata suvremenih teorija organizacije i recentnih istraživanja iz područja politike visokog obrazovanja, nastoji se ponuditi adekvatan teorijski okvir na osnovi kojega se mogu promatrati i razumijevati zbivanja u politici visokoga obrazovanja, s osobitim naglaskom na odnos između visokoškolskih institucija i njihova vanjskog okruženja. Raspravlja se o koncepcijama upravljanja visokoškolskim institucijama koje mogu dosljedno odgovoriti na aktualne zahtjeve što se visokome obrazovanju postavljaju u pogledu financiranja i osiguranja kvalitete njegovih osnovnih djelatnosti. Identificiraju se i izdvajaju faktori o kojima valja voditi računa prilikom promišljanja o pristupima upravljanja visokoškolskih institucija koji će uspješno odgovoriti na promijenjene zahtjeve izvan i unutar akademske zajednice te promišljanja o promjenama koje je potrebno poduzeti da bi naša sveučilista mogla napredovati prema uvođenju sustava osiguranja kvalitete i komparabilnosti na međunarodnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Research Alert
- Social SciSearch