Pregled bibliografske jedinice broj: 1076739
„Sve je po njemu i za njega stvoreno” (Kol 1,16)
„Sve je po njemu i za njega stvoreno” (Kol 1,16) // BOŽJA OBJAVA U KNJIZI STVORENJA. Vjeronauk u školi i odgoj za očuvanje stvorenog / Pažin, Ivica ; Barudžija, Gordana ; Vranić, Anita (ur.).
Zagreb: Nacionalni Katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije ; AGENCIJA ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE, 2019. str. 17-20 (pozvano predavanje, nije recenziran, prošireni sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1076739 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Sve je po njemu i za njega stvoreno” (Kol 1,16)
("For in him all things were created" (Colossians
1:16))
Autori
Pardon, Đurica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, prošireni sažetak, znanstveni
Izvornik
BOŽJA OBJAVA U KNJIZI STVORENJA. Vjeronauk u školi i odgoj za očuvanje stvorenog
/ Pažin, Ivica ; Barudžija, Gordana ; Vranić, Anita - Zagreb : Nacionalni Katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije ; AGENCIJA ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE, 2019, 17-20
Skup
Katehetska zimska škola za vjeroučiteljice i vjeroučitelje u osnovnim školama
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 03.01.2020. - 04.01.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
biblijska antropologija ; biblijska teologija ; ekologija ; teologija zemlje ; katolički vjeronauk ;
(biblical anthropology ; biblical theology ; ecology ; theology of the land ; catholic religious education)
Sažetak
U Svetom Pismu se biblijska teologija zemlje razvijala i potvrđivala kao glavni sadržaj vjere i kao osnova etičko-moralnog ponašanja vjernika prema stvorenjima i prema Zemlji kao mjestu prebivanja i mjestu odvijanja svih odnosa čovjeka naspram Boga i ljudi. Već od prvih stanica Svetoga Pisma pa sve do posljednjih redaka uočava se da je zemlja središnji i teološki koherentan pojam koji cijelu biblijsku poruku povezuje i ujedinjuje u jednu cjelinu. Odnos Bog-čovjek-zemlja smatra se temeljnim odnosom koji je i danas prepoznat kao integralna poruka u naviještanju vjere i odgoju budućih generacija vjernika. Iz teološke dimenzije zemlje, zemaljskosti, stvorenja, stvorenosti izrasta ekološka poruka upućena u današnje vrijeme čovjeku pritisnutom posljedicama sveopće krize odnosa čovjeka i stvorenog svijeta: odvojenosti Božjeg i ljudskog svijeta ; raskinutosti odnosa čovjeka i drugih stvorenja ; ugroženosti egzistencije ljudskog roda ; ugroženosti stvorenja zbog nasilnog ljudskog ponašanja ; doživljajem opiranja Zemlje i stvorenja trajnim pogoršavanjem uvjeta života za čovjeka i ljudsko društvo kao odgovorom na dugotrajno im nanošeno nasilje. Teologija zemlje se predstavlja kao neizostavan element poučavanja u vjeri kako bi ljudski rod došao do svijesti da sama Zemlja i sva stvorenja šalju čovjeku Božji poziv i poruku potrebe ekološkog obraćenja. Ako zanemarimo teološko bogatstvo biblijske vjere o zemlji, u opasnosti smo zapostaviti nama kršćanima vlastiti teritorij i prepustiti ga drugim religioznim skupinama i nereligioznim udrugama koje sve više zauzimaju područje ekologije te šire nauk nespojiv s biblijskim tradicijama, a ponekad i izričito suprotan kršćanskom svjetonazoru. Iako je ekološka poruka tipično biblijska i prvotno kršćanska, zbog našeg zaborava te činjenice, u suvremenom društvu bavljenje ekologijom i promicanje ekološkog nauka sve češće se smatra pridržanim svima drugima osim kršćanima. Gubljenjem teritorija i područja ekološkog djelovanja kao tipično kršćanskog polja navještaja vjere i vjerničkog djelovanja kršćanski nauk o okolišu gubi svoju vrijednost, a područje javne socijalne djelatnosti Crkve biva ispražnjeno od bitnog sadržaja vjere što ga je svaki vjernik dužan u suvremenom svijetu svjedočiti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje)