Pregled bibliografske jedinice broj: 1076407
Odgojni utjecaji izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti
Odgojni utjecaji izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1076407 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojni utjecaji izvannastavnih i izvanškolskih
aktivnosti
(Educational influences of extracurricular
activities)
Autori
Damjanović, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
26.08
Godina
2020
Stranica
26
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
djeca, izvannastavne aktivnosti, izvanškolske aktivnosti, mladi, pozitivni čimbenici
(children, extracurricular activities, youth, positive factors)
Sažetak
Cilj rada je prikazati odgojne utjecaje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti. Izvannastavne i izvanškolske aktivnosti važni su čimbenici kvalitetnog provođenja slobodnog vremena djece i mladih. Zbog toga se u radu analiziraju i definiraju slobodno vrijeme, slobodne aktivnosti, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Utvrđuju se čimbenici za njihovo kreiranje, te se naglašavaju pedagoški i odgojni utjecaji aktivnosti slobodnog vremena. Postoje brojne teorije i definicije slobodnog vremena, no najučestalija je ona koja govori kako je to vrijeme oslobođeno organiziranog rada i vrijeme u kojem se pojedinac posvećuje sebi i svom osobnom razvoju. Izvanškolske aktivnosti imaju veliki značaj jer mladima daju mogućnost okupljanja i provođenja zajedničkog vremena. Tijekom povijesti, aktivnosti slobodnog vremena provodile su se izvan institucija pod vodstvom različitih udruga, klubova i organizacija koje su nastojale okupiti djecu i mlade. Nakon što su škole krenule s organiziranjem aktivnosti koje su se s vremenom počele spajati s pojedinim predmetima, nastale su izvannastavne aktivnosti. Ove aktivnosti bi trebale djeci i mladima kvalitetno ispuniti slobodno vrijeme, približiti ih školi, pružiti im osjećaj pripadnosti zajednici, ali najvažnije je da se organiziraju u skladu s interesima i željama učenika, učitelja i šire kulturno- društvene zajednice. Kreatori ovih aktivnosti trebali bi u prvom redu biti učenici, učitelji i roditelji. Čovjek uči i odgaja se cijeloga života. Odgoj se ne odvija samo u obitelji i školi, nego i u drugim ljudskim aktivnostima pa tako i onim u slobodnom vremenu. Različitim aktivnostima stječu se različita iskustva, kompetencije, dobiva se na kompetitivnosti i usvajaju se nove norme i pravila ponašanja. Cilj škola je omogućiti učenicima stjecanje kompetencija, iskustva, ispunjavanje želja i interesa te preventivno djelovanje na moguće negativne utjecaje okoline.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija