Pregled bibliografske jedinice broj: 1076300
Rađanje čovječanstva – dijete kao paradigma budućnosti
Rađanje čovječanstva – dijete kao paradigma budućnosti // Prvi međunarodni interdisciplinarni skup mladih naučnika društvenih i humanističkih nauka Konteksti– Zbornik radova / Živančević Sekeruš, Ivana (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2014. str. 1111-1124 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1076300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rađanje čovječanstva – dijete kao paradigma
budućnosti
(The birth of humanity - the child as a paradigm of
the future)
Autori
Rupčić, Darija ; Kelam, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prvi međunarodni interdisciplinarni skup mladih naučnika društvenih i humanističkih nauka Konteksti– Zbornik radova
/ Živančević Sekeruš, Ivana - Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2014, 1111-1124
ISBN
978-86-6065-292-0
Skup
Prvi međunarodni interdisciplinarni skup mladih naučnika društvenih i humanističkih nauka Konteksti
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 01.12.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
asimetrična prava i dužnosti, dijete, integrativna bioetika, Jonas, Kant, Levinas, odgovornost, osoba.
(asymmetrical rights and duties, child, Hans Jonas, integrative bioethics, Kant, Levinas, , person, responsibility.)
Sažetak
Namjera je ovog rada istaknuti i pokazati vrijednost i sliku djeteta kao paradigme budućnosti, ističući kako je dijete subjekt etičkog i bioetička promišljanja, predmet interesa na području bioetike, što uključuje i biomedicinske i globalnoekološke probleme. U tom kontekstu valja napomenuti da je odgovornost za dijete paradigmatski oblik odgovornosti za cijelo čovječanstvo, za budućnost i život općenito. Tumačenje odgovornosti za dijete kao paradigmatskog obliak bioetičke odgovornosti pokazuje da se rasprava o raznim pitanjima bioetike, može se održati na istoj razini, na jednoj jedinstvenoj platformi. Kada prepoznamo zajedničku suštinu različitih problema, koji su integrirani u jednoj viziji (različiti pristupi, različite perspektive), tada pristup i ideja integrativne bioetike, koja postaje ne samo relevantna, nego i bitan metodološki uzorak za definiranje, razmatranje i rješavanje različitih problema, među kojima je i pitanje uspostave naše odgovornosti prema djetetu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek