Pregled bibliografske jedinice broj: 1075982
Nastavnici jezika i gomilizacija: uvid u europsko istraživanje
Nastavnici jezika i gomilizacija: uvid u europsko istraživanje // Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, 46 (2020), 1; 1-28 doi:10.31724/rihjj.46.1.1 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1075982 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavnici jezika i gomilizacija: uvid u europsko
istraživanje
(Language teachers and crowdsourcing: in-sights
from a cross-European survey)
Autori
Arhar Holdt, Špela ; Zviel- Girshin, Rina ; Gajek, Elżbieta ; Durán-Muñoz, Isabel ; Bago, Petra ; Fort, Karën ; Hatipoglu, Ciler ; Kasperavičienė, Ramunė ; Koeva, Svetla ; Lazić Konjik, Ivana ; Lina Miloshevska, Antonia Ordulj, Christos Rodosthenous, Volodina, Elena ; Weber, Tassja ; Zanasi, Lorenzo
Izvornik
Rasprave Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje (1331-6745) 46
(2020), 1;
1-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
gomilizacija, poučavanje jezika, jezična infrastruktura, istraživanje
(crowdsourcing ; language teaching ; language infrastrucure, survey)
Sažetak
The paper presents a cross-European survey on teachers and crowdsourcing. The survey examines how familiar language teachers are with the concept of crowdsourcing and addresses their attitude towards including crowdsourcing into language teaching activities. The survey was administrated via an online questionnaire and collected volunteers’ data on: teachers’ experience with organizing crowdsourcing activities for students/pupils, (b) the development of crowdsourced resources and materials as well as (c) teachers’ motivation for participating in or employing crowdsourcing activities. The questionnaire was disseminated in over 30 European countries. The final sample comprises 1129 language teachers aged 20 to 65, mostly working at institutions of tertiary education. The data indicates that many participants are not familiar with the concept of crowdsourcing resulting in a low rate of crowdsourcing activities in the classroom. However, a high percentage of responding teachers is potentially willing to crowdsource teaching materials for the language(s) they teach. They are particularly willing to collaborate with other teachers in the creation of interactive digital learning materials, and to select, edit, and share language examples for exercises or tests. Since the inclusion of crowdsourcing activities in language teaching is still in its initial stage, steps for further research are highlighted.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Filologija
Napomena
U radu je predstavljeno europsko istraživanje o
nastavnicima i gomilizaciji (engl.
crowdsourcing). U
istraživanju je ispitano koliko su nastavnici
jezika
upoznati s konceptom gomilizacije te su
ispitani
njihovi stavovi o uključivanju gomilizacije u
aktivnosti pou-čavanja jezika. Istraživanje je
provedeno s pomoću mrežnog upitnika, a
prikupljani
su
podatci o: (a) iskustvu nastavnika u
organizaciji
gomilizacijskih aktivnosti s učenicima/
studentima,
(b) razvoju gomilizacijskih resursa i
materijala,
kao
i (c) motivaciji nastav-nika za sudjelovanjem u
gomilizaciji i upotrebi njezinih aktivnosti.
Upitnik
je distribui-ran u više od 30 europskih
zemalja.
Uzorak obuhvaća 1129 nastavnika jezika u dobi
od 20
do 65 godina, koji rade uglavnom u
institucijama
tercijarnog obrazovanja. Podatci upućuju na to
da
ispitanici nisu upoznati s konceptom
gomilizacije,
zbog čega je niska stopa gomilizacijskih
aktivnosti
u
učionici. Međutim, velik je postotak nastavnika
koji
su voljni sudjelovati u gomilizaciji kako bi se
razvili obrazovni sadržaji za jezike koje
poučavaju.
Posebno su voljni surađivati s drugim
nastavnicima u
stvaranju interak-tivnih digitalnih obrazovnih
sadržaja te odabirati, uređivati i dijeliti
jezične
primjere za vježbe i testove. Budući da je
uključivanje gomilizacijskih aktivnosti u
poučavanje
jezika još u povojima, istaknuti su koraci za
daljnja
istraživanja.
POVEZANOST RADA
Projekti:
COST-CA16105 - European Network for Combining Language Learning with Crowdsourcing Techniques (EnetCollect) (Mikelić Preradović, Nives, COST - OC-2016-1) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus