Pregled bibliografske jedinice broj: 1075921
Sustav osiguravanja kvalitete u ustanovama za obrazovanje odraslih
Sustav osiguravanja kvalitete u ustanovama za obrazovanje odraslih
Zagreb: Učilište Ambitio, 2016
CROSBI ID: 1075921 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav osiguravanja kvalitete u ustanovama za
obrazovanje odraslih
(Quality management system in adult education
institutions)
Autori
Petrović, Nenad ; Stranjik, Alen
Vrsta obrazovnog materijala
Priručnik (nedefinirano)
Izdavač
Učilište Ambitio
Grad
Zagreb
Godina
2016
Stranica
87
Ključne riječi
ustanove za obrazovanje odraslih, upravljanje kvalitetom
(adult education institutions, quality management)
Sažetak
Razvoj sustava kvalitete u ustanovama za obrazovanje odraslih može se sagledati kroz 3 osnovna segmenta: 1. inicijalna analiza stanja i potreba, 2. uspostavljane formalno-pravnog okvira i 3. implementacija sustava. Inicijalnom analizom stanja i potreba, odnosno provedbom GAP i KREDA analize te provedbom procesa inicijalnog samovrjednovanja ustanove, utvrđuje se aktualno stanje kvalitete u ustanovi za obrazovanje odraslih i raskorak između trenutnog i željenog stanja kvalitete, kako bi se postavili kratkoročni i dugoročni ciljevi razvoja kojima će se kvaliteta unaprijediti. Formalno-pravni okvir ustanova za obrazovanje odraslih osigurava donošenjem odgovarajućih dokumenata, sukladno odredbama statuta ustanove. To su u prvom redu politika kvalitete i pravilnik o kvaliteti, a zatim i svi drugi potrebni dokumenti koji iz njih proizlaze. Implemetacija sustava kvalitete predstavlja operacionalizaciju usvojene politike kvalitete kroz imenovanje odgovornih osoba za osiguravanje sustava kvalitete, donošenje operativnih godišnjih planova razvoja i kontinuirano praćenje kvalitete ustanove. Ova publikacija nastala je u Učilištu Ambitio kroz EU projekt Program usavršavanja za poslove voditelja zdravstvenog turizma. Sastavni dio projekta bio je i razvoj sustava kvalitete Učilišta. Tijekom provedbe tog elementa projekta pojavilo se dosta nepoznanica kako i od kuda početi, budući da zahtjevi kvalitete za ustanove za obrazovanje odraslih još uvijek nisu normirani, osim u jednom manjem segmentu, kao dio sustava kvalitete u ustanovama za strukovno obrazovanje koje se uz svoju osnovnu djetanost bave i obrazovanjem odraslih. Stoga je projektni tim za kvalitetu razvio vlastitu metodologiju implementacije sustava i vlastite kriterije kvalitete, koji su najvećim dijelom temeljeni na standardima kvalitete u ustanovama za strukovno obrazovanje te manjim dijelom i na standardima kvalitete u srednjem i visokom obrazovanju. U nastojanju da kolegicama i kolegama u ustanovama za obrazovanje odraslih koji će se baviti problematikom razvoja kvalitete u svojim ustanovama olakšamo prve korake u tom zahtjevnom i odgovornom poslu, kroz ovu publikaciju željeli smo im na jednostavan i praktičan način dati osnovne smjernice za rad, koje se temelje na našim osobnim iskustvima i stečenim spoznajama tijekom jednogodišnjeg rada na implementaciji sustava kvalitete u Učilištu Ambitio.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)