Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1075840

Najznačajniji elementi društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj


Zlatar-Vulić, Romana
Najznačajniji elementi društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj // Socijalna ekologija: časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 29 (2020), 2; 245-267 doi:10.17234/socekol.29.2.5 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1075840 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Najznačajniji elementi društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj
(Key elements of corporate social responsibility of food companies in Croatia)

Autori
Zlatar-Vulić, Romana

Izvornik
Socijalna ekologija: časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline (1330-0113) 29 (2020), 2; 245-267

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
društveno odgovorno poslovanje ; odluka o kupnji ; prehrambeni proizvodi
(corporate social responsibility, consumer decision, food products)

Sažetak
Hrvatska bilježi kontinuirani rast interesa za primjenu koncepta „društveno odgovornog poslovanja“ (DOP-a). Koncept društveno odgovornog poslovanja uključuje ekonomsku, ekološku i socijalnu odgovornost i kao takav prepoznat je kao važan čimbenik sve većeg broja poslovnih subjekata. Bez obzira na područje djelatnosti hrvatske kompanije prepoznale su važnost uvođenja društveno odgovornog poslovanja u vlastitu strategiju djelovanja, a s ciljem formiranja održivog poslovanja i održive zajednice. Društveno odgovorno poslovanje prepoznali su i potrošači te se i kod njih bilježi sve veći interes za društvenu odgovornost poslovnih subjekata. Dosadašnja se istraživanja nisu bavila društveno odgovornim poslovanjem prehrambenih kompanija kako ga razumiju hrvatski potrošači. Stoga, ovaj rad nastoji pružiti uvid u društveno odgovorno poslovanja prehrambenih kompanija kroz prizmu hrvatskih potrošača, kao i informacije o tome koje je područje unutar društveno odgovornog poslovanja najvažnije za potrošače prilikom kupnje prehrambenih proizvoda. Istraživanje DOP-a te ponašanja potrošača u procesu kupnje prehrambenih proizvoda obuhvatilo je 105 ispitanika pretežno s područja sjeverozapadne Hrvatske. Istraživanje je provedeno internetskim anketnim upitnikom u listopadu i studenom 2017. Dobiveni rezultati statistički su obrađeni. Rezultati istraživanja pokazali su da potrošači prilikom kupnje prehrambenih proizvoda, najmanji značaj pridaju kontinuiranom pozitivnom financijskom poslovanju prehrambenih kompanija dok najveći značaj pridaju društveno odgovornim aktivnostima kompanija, jer tako stječu osjećaj vlastitog doprinosa pozitivnom aspektu DOP-a, odgovornom ponašanju kompanija prema okolišu i prirodnim resursima te brizi kompanija za globalni okoliš. Istraživanje je pokazalo da postoji statistički značajna razlika s obzirom na dob i stručnu spremu potrošača kada se radi o utjecaju brige kompanije za globalni okoliš na odluku o kupnji. Briga za globalni okoliš najvažnija je potrošačima srednje životne dobi te onima koji imaju završen preddiplomski ili diplomski studij.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Romana Zlatar-Vulić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Zlatar-Vulić, Romana
Najznačajniji elementi društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj // Socijalna ekologija: časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 29 (2020), 2; 245-267 doi:10.17234/socekol.29.2.5 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Zlatar-Vulić, R. (2020) Najznačajniji elementi društveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj. Socijalna ekologija: časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 29 (2), 245-267 doi:10.17234/socekol.29.2.5.
@article{article, author = {Zlatar-Vuli\'{c}, Romana}, year = {2020}, pages = {245-267}, DOI = {10.17234/socekol.29.2.5}, keywords = {dru\v{s}tveno odgovorno poslovanje, odluka o kupnji, prehrambeni proizvodi}, journal = {Socijalna ekologija: \v{c}asopis za ekolo\v{s}ku misao i sociologijska istra\v{z}ivanja okoline}, doi = {10.17234/socekol.29.2.5}, volume = {29}, number = {2}, issn = {1330-0113}, title = {Najzna\v{c}ajniji elementi dru\v{s}tveno odgovornog poslovanja prehrambenih kompanija u Republici Hrvatskoj}, keyword = {dru\v{s}tveno odgovorno poslovanje, odluka o kupnji, prehrambeni proizvodi} }
@article{article, author = {Zlatar-Vuli\'{c}, Romana}, year = {2020}, pages = {245-267}, DOI = {10.17234/socekol.29.2.5}, keywords = {corporate social responsibility, consumer decision, food products}, journal = {Socijalna ekologija: \v{c}asopis za ekolo\v{s}ku misao i sociologijska istra\v{z}ivanja okoline}, doi = {10.17234/socekol.29.2.5}, volume = {29}, number = {2}, issn = {1330-0113}, title = {Key elements of corporate social responsibility of food companies in Croatia}, keyword = {corporate social responsibility, consumer decision, food products} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font