Pregled bibliografske jedinice broj: 1075835
Akademsko nepoštenje studenata u kulturi visokoškolske ustanove
Akademsko nepoštenje studenata u kulturi visokoškolske ustanove // Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings / Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020. str. 92-106 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1075835 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademsko nepoštenje studenata u kulturi visokoškolske ustanove
(Academic Dishonesty of Students in the Culture of Higher Education Institutions)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Tokić, Zec Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje? : zbornik radova = Didactic challenges III : didactic retrospective and perspective - Where/how do we go from here? : conference proceedings
/ Peko, Anđelka ; Ivanuš Grmek, Milena ; Delcheva Dizdarevikj, Jasmina - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Centar za znanstveni rad u Vinkovcima, 2020, 92-106
ISBN
978-953-6965-92-2
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
akademsko nepoštenje, nastavnici, studenti, kultura, etički kodeks
(academic dishonesty, professors, students, culture, code of ethics)
Sažetak
Akademsko nepoštenje odnosi se na predstavljanje tuđega rada kao svojega, primjerice prepisivanje na ispitima, prepisivanje zadaća ili plagiranje. Akademskim nepoštenjem krše se etička načela da bi se postigao bolji uspjeh, a taj pedagoški problem tema je rasprave nastavnika, medija, javnosti i kreatora obrazovne politike, a malo je istraživanja o tom pedagogijskom problemu koji se očituje u skrivenom kurikulumu u kulturi visokoškolske institucije. Način se varanja promijenio, didaktički se može govoriti o tradicionalnim (šalabahter, pisanje na rukama i nogama, napuštanje prostorije i sl.) i suvremenim metodama (korištenje mobilnih telefona, kalkulatora, MP3 uređaja, različitih bežičnih uređaja, pametnih telefona, olovaka s tintom koja postane vidljiva samo pod posebnim svjetlom, pametnih satova). Etički kodeks definira neprihvatljiva ponašanja u akademskoj zajednici, a u ovome radu studenata. Analiziraju se Etički kodeksi pet Sveučilišta u Republici Hrvatskoj te Sveu-čilišta dviju europskih zemalja te se iznose stavovi fokus grupe nastavnika o akademskom nepoštenju studenata u nastavi na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku. Nastavnici uočavaju varanje, iznose primjere i daju preporuke u sprječavanju akademskoga nepoštenja i to prepisivanje na ispitima, plagiranje ili krivotvorenje radova ili dijelova radova drugih osoba te iznošenje ideja drugih osoba kao vlastitih. Pristup nastavnika o akademskom nepoštenju studenata važan je kontekstualni čimbenik koji određuje pojavnost varanja u odgojno-obrazovnom procesu. Nastavnici trebaju biti uzori etičkoga ponašanja/akademske čestitosti da bi osvijestili studente i očekivali od njih poštivanje etičkih normi, a zlouporaba i kršenje etičkih načela trebaju biti strogo zabranjeni i imati sankcije. Pojedinac osobno odgovara za svoje akademski nepoštene radnje, a problem nepoštenja treba biti u središtu širega društvenoga konteksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek