Pregled bibliografske jedinice broj: 1075828
Participativna uloga roditelja u aktivnostima škole
Participativna uloga roditelja u aktivnostima škole // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 1-2/2020; 105-122 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1075828 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participativna uloga roditelja u aktivnostima škole
(Participative role of parents in school activities)
Autori
Tokić, Ružica
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161
(2020), 1-2/2020;
105-122
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
broj djece ; dob ; obrazovanje ; roditelji ; škola
(age ; education ; number of children ; parents ; school)
Sažetak
Kvalitetna suradnja roditelja i škole pridonosi pozitivnijem stavu učenika prema školi, kao i njihovom boljem školskom uspjehu. U radu se definiraju teorijske postavke o učinkovitoj suradnji roditelja i učitelja. U empirijskom dijelu istraživanja ispitana su mišljenja roditelja o osobnoj uključenosti u aktivnosti škole s obzirom na dob roditelja, stupanj obrazovanja te broj djece u obitelji. Cilj je istraživanja utvrditi postoji li razlika između nezavisnih varijabli (obrazovnog statusa roditelja, dobi roditelja i broja djece u obitelji) i zavisnih varijabli (procjene roditelja o osobnoj uključenosti u aktivnosti škole). Podatci su prikupljeni postupkom anketiranja roditelja učenika prvih i četvrtih razreda triju osnovnih škola na području grada Osijeka (N = 238). Rezultati pokazuju da između mišljenja roditelja o osobnoj uključenosti u aktivnosti škole te njihova stupnja obrazovanja i dobi ne postoji statistički značajna razlika. Značajnim se u jednom dijelu pokazala brojnost djece. Roditelji s jednim djetetom osobnu uključenost u aktivnosti škole procjenjuju većom od onih s većim brojem djece, stoga se predlaže uvođenje roditelja savjetnika. Ispitanici su iznijeli prijedloge o unaprjeđenju suradnje. Zaključno, roditelji pokazuju veći stupanj slaganja s izjavama koje govore o pasivnijoj ulozi roditelja nego s izjavama koje pokazuju njihov aktivni angažman.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Ružica Tokić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO