Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1075828

Participativna uloga roditelja u aktivnostima škole


Tokić, Ružica
Participativna uloga roditelja u aktivnostima škole // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 1-2/2020; 105-122 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1075828 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Participativna uloga roditelja u aktivnostima škole
(Participative role of parents in school activities)

Autori
Tokić, Ružica

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 161 (2020), 1-2/2020; 105-122

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
broj djece ; dob ; obrazovanje ; roditelji ; škola
(age ; education ; number of children ; parents ; school)

Sažetak
Kvalitetna suradnja roditelja i škole pridonosi pozitivnijem stavu učenika prema školi, kao i njihovom boljem školskom uspjehu. U radu se definiraju teorijske postavke o učinkovitoj suradnji roditelja i učitelja. U empirijskom dijelu istraživanja ispitana su mišljenja roditelja o osobnoj uključenosti u aktivnosti škole s obzirom na dob roditelja, stupanj obrazovanja te broj djece u obitelji. Cilj je istraživanja utvrditi postoji li razlika između nezavisnih varijabli (obrazovnog statusa roditelja, dobi roditelja i broja djece u obitelji) i zavisnih varijabli (procjene roditelja o osobnoj uključenosti u aktivnosti škole). Podatci su prikupljeni postupkom anketiranja roditelja učenika prvih i četvrtih razreda triju osnovnih škola na području grada Osijeka (N = 238). Rezultati pokazuju da između mišljenja roditelja o osobnoj uključenosti u aktivnosti škole te njihova stupnja obrazovanja i dobi ne postoji statistički značajna razlika. Značajnim se u jednom dijelu pokazala brojnost djece. Roditelji s jednim djetetom osobnu uključenost u aktivnosti škole procjenjuju većom od onih s većim brojem djece, stoga se predlaže uvođenje roditelja savjetnika. Ispitanici su iznijeli prijedloge o unaprjeđenju suradnje. Zaključno, roditelji pokazuju veći stupanj slaganja s izjavama koje govore o pasivnijoj ulozi roditelja nego s izjavama koje pokazuju njihov aktivni angažman.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ružica Tokić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Tokić, Ružica
Participativna uloga roditelja u aktivnostima škole // Napredak (Zagreb), 161 (2020), 1-2/2020; 105-122 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Tokić, R. (2020) Participativna uloga roditelja u aktivnostima škole. Napredak (Zagreb), 161 (1-2/2020), 105-122.
@article{article, author = {Toki\'{c}, Ru\v{z}ica}, year = {2020}, pages = {105-122}, keywords = {broj djece, dob, obrazovanje, roditelji, \v{s}kola}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {1-2/2020}, issn = {1330-0059}, title = {Participativna uloga roditelja u aktivnostima \v{s}kole}, keyword = {broj djece, dob, obrazovanje, roditelji, \v{s}kola} }
@article{article, author = {Toki\'{c}, Ru\v{z}ica}, year = {2020}, pages = {105-122}, keywords = {age, education, number of children, parents, school}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {161}, number = {1-2/2020}, issn = {1330-0059}, title = {Participative role of parents in school activities}, keyword = {age, education, number of children, parents, school} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • EBSCO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font