Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1075662

Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje


Bartulović, Marija; Kušević, Barbara; Širanović, Ana
Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 105-127 doi:10.21464/mo.26.2.8 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1075662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje
(Who are pedagogues? On dispositions for meaningful pedagogical practice)

Autori
Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara ; Širanović, Ana

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26 (2019), 2; 105-127

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
pedagoška profesija ; dispozicije pedagoginje ; etičnost ; refleksivnost ; autentičnost
(profession of pedagogy, dispositions of pedagogues, ethics, reflexivity, authenticity)

Sažetak
Ovaj tekst, kao nastavak našega promišljanja o dispozicijama za pedagogično djelovanje, kritička je refleksija vlastite profesionalne svakodnevice u kojoj detektiramo brojne dileme vezane za svrhu pedagoške profesije. Točke prijepora, poput – biti neutralna ili angažirana, graditi distanciran ili prisan pedagoški odnos, prioritizirati vlastitu ili tuđu dobrobit, odbijati ili prihvaćati sukob kao potencijalni agens promjene – izmještamo iz hodnika, predavaonica i učionica u kojima bivamo te, izlazeći time iz komforne zone nepromišljanja o njima, apostrofiramo ambivalentnu pojavnost dihotomije javno–privatno u skrivenome kurikulumu tih prostora. Promatrajući dispozicije kao za autonomno pedagogično pedagoško djelovanje prediktivna uvjerenja i osobine razvijajućega karaktera, u radu zagovaramo napuštanje shvaćanja pedagoginja kao neutralnih profesionalki apstrahiranih od osobnih uvjerenja, kvaliteta i ograničenja te u fokus stavljamo etičnost, refleksivnost i autentičnost kao temeljne dispozicije za pedagogično djelovanje usmjereno k podupiranju mogućega i transformativnoga u pedagoškome odnosu. Rad zaključujemo promišljanjem odgovornosti studijā pedagogije i samih pedagoginja za kultiviranje opisanih dispozicija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bartulović, Marija; Kušević, Barbara; Širanović, Ana
Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 105-127 doi:10.21464/mo.26.2.8 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Bartulović, M., Kušević, B. & Širanović, A. (2019) Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje. Metodički ogledi, 26 (2), 105-127 doi:10.21464/mo.26.2.8.
@article{article, author = {Bartulovi\'{c}, Marija and Ku\v{s}evi\'{c}, Barbara and \v{S}iranovi\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {105-127}, DOI = {10.21464/mo.26.2.8}, keywords = {pedago\v{s}ka profesija, dispozicije pedagoginje, eti\v{c}nost, refleksivnost, autenti\v{c}nost}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.2.8}, volume = {26}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogi\v{c}no djelovanje}, keyword = {pedago\v{s}ka profesija, dispozicije pedagoginje, eti\v{c}nost, refleksivnost, autenti\v{c}nost} }
@article{article, author = {Bartulovi\'{c}, Marija and Ku\v{s}evi\'{c}, Barbara and \v{S}iranovi\'{c}, Ana}, year = {2019}, pages = {105-127}, DOI = {10.21464/mo.26.2.8}, keywords = {profession of pedagogy, dispositions of pedagogues, ethics, reflexivity, authenticity}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.2.8}, volume = {26}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Who are pedagogues? On dispositions for meaningful pedagogical practice}, keyword = {profession of pedagogy, dispositions of pedagogues, ethics, reflexivity, authenticity} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Philosopher's Index


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font