Pregled bibliografske jedinice broj: 1075662
Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje
Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama za pedagogično djelovanje // Metodički ogledi, 26 (2019), 2; 105-127 doi:10.21464/mo.26.2.8 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1075662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilog razumijevanju pedagoginje: O dispozicijama
za pedagogično djelovanje
(Who are pedagogues? On dispositions for meaningful
pedagogical practice)
Autori
Bartulović, Marija ; Kušević, Barbara ; Širanović, Ana
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26
(2019), 2;
105-127
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
pedagoška profesija ; dispozicije pedagoginje ; etičnost ; refleksivnost ; autentičnost
(profession of pedagogy, dispositions of pedagogues, ethics, reflexivity, authenticity)
Sažetak
Ovaj tekst, kao nastavak našega promišljanja o dispozicijama za pedagogično djelovanje, kritička je refleksija vlastite profesionalne svakodnevice u kojoj detektiramo brojne dileme vezane za svrhu pedagoške profesije. Točke prijepora, poput – biti neutralna ili angažirana, graditi distanciran ili prisan pedagoški odnos, prioritizirati vlastitu ili tuđu dobrobit, odbijati ili prihvaćati sukob kao potencijalni agens promjene – izmještamo iz hodnika, predavaonica i učionica u kojima bivamo te, izlazeći time iz komforne zone nepromišljanja o njima, apostrofiramo ambivalentnu pojavnost dihotomije javno–privatno u skrivenome kurikulumu tih prostora. Promatrajući dispozicije kao za autonomno pedagogično pedagoško djelovanje prediktivna uvjerenja i osobine razvijajućega karaktera, u radu zagovaramo napuštanje shvaćanja pedagoginja kao neutralnih profesionalki apstrahiranih od osobnih uvjerenja, kvaliteta i ograničenja te u fokus stavljamo etičnost, refleksivnost i autentičnost kao temeljne dispozicije za pedagogično djelovanje usmjereno k podupiranju mogućega i transformativnoga u pedagoškome odnosu. Rad zaključujemo promišljanjem odgovornosti studijā pedagogije i samih pedagoginja za kultiviranje opisanih dispozicija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Philosopher's Index