Pregled bibliografske jedinice broj: 1075586
Njemački kao strani jezik u visokome školstvu Republike Hrvatske: je li njemački jezik u opasnosti?
Njemački kao strani jezik u visokome školstvu Republike Hrvatske: je li njemački jezik u opasnosti? // From Theory to Practice in Language for Specific Purposes: Conference Proceedings / Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija (ur.).
Zagreb: Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2019. str. 96-110 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1075586 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Njemački kao strani jezik u visokome školstvu Republike Hrvatske: je li njemački jezik u opasnosti?
(German sa Foreign Language in the Education System of the Republic of Croatia: Is the German Language in Danger?)
Autori
Kordić, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
From Theory to Practice in Language for Specific Purposes: Conference Proceedings
/ Omrčen, Darija ; Krakić, Ana-Marija - Zagreb : Udruga nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama, 2019, 96-110
Skup
III. International Conference From Theory to Practice in Language for Specific Purposes = III. međunarodna konferencija Od teorije do prakse u jeziku struke
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.02.2018. - 24.02.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
analiza ; komparativni pristup ; njemački jezik ; status ; visoko školstvo
(analysis ; comparative approach ; German language ; higher education ; status)
Sažetak
Cilj je ovoga rada dokazati na konkretnom primjeru da je položaj njemačkoga jezika na visokoškolskim ustanovama u Hrvatskoj iz godine u godinu sve lošiji. Ova se hipoteza propitkuje komparativnim pristupom te metodom analize stanja u visokoškolskim institucijama Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku. Komparativna se analiza odnosi na prethodnih jedanaest godina, a provodi se na temelju podataka iz Godišnjaka Sveučilišta za akademsku godinu 2005./2006., dok su podaci za 2016./2017. preuzeti s mrežnih stranica sveučilišnih sastavnica, jer posljednjih godina ovo sveučilište više ne izdaje svoj godišnjak. Osobito se analizira broj nastavnih sati njemačkoga jezika po semestru, status predmeta te dodijeljeni broj ECTS bodova na pojedinim sastavnicama. U uvodnom se dijelu nudi povijesni prikaz mjesta i uloge njemačkoga jezika u školstvu grada Osijeka, u čijoj je dugoj tradiciji taj jezik uživao poseban status. Središnji dio rada posvećen je komparativnoj analizi položaja njemačkoga jezika na sastavnicama osječkog sveučilišta u razdoblju 2005./2006. – 2016./2017. U zaključnom se dijelu analiziraju i komentiraju rezultati komparativne analize i nude načini i metode popularizacije njemačkoga jezika u formalnim i neformalnim oblicima visokoškolske nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija