Pregled bibliografske jedinice broj: 1075240
Koronakriza – izazovi odgoja u kriznim situacijama
Koronakriza – izazovi odgoja u kriznim situacijama // Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19 / Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan (ur.).
Zagreb : Bjelovar: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element, 2020. str. 167-185
CROSBI ID: 1075240 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koronakriza – izazovi odgoja u kriznim
situacijama
(The Coronavirus Crisis – Challenges of Education
in Times of Crisis)
Autori
Klasnić, Irena ; Đuranović, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Školovanje od kuće i nastava na daljinu u vrijeme HR-COVID-19
Urednik/ci
Strugar, Vladimir ; Kolak, Ante ; Markić, Ivan
Izdavač
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Hrvatsko pedagogijsko društvo ; Element
Grad
Zagreb : Bjelovar
Godina
2020
Raspon stranica
167-185
ISBN
978-953-197-688-6
Ključne riječi
djeca ; kriza ; pozitivna disciplina ; roditelji
(children ; crisis ; parents ; positive discipline)
Sažetak
Vrijeme u kojem živimo puno je brojnih i neočekivanih promjena. Jedna od njih dogodila se i krajem 2019. i tijekom 2020. godine kada se gotovo cijeli svijet našao pod prijetnjom virusa nazvanog SARS-CoV-2. U pokušaju suzbijanja virusa poduzimale su se brojne mjere: ograničilo se kretanje, uvele su se mjere socijalne distance, zatvorile su se sve odgojno-obrazovne i kulturne ustanove. Zbog iznenadne krizne situacije životi djece i odraslih doživjeli su korjenite promjene. Djeca predškolske dobi ne pohađaju vrtiće, školski život učenika preko noći se prebacio iz realnog u virtualni svijet, roditelji ne odlaze na posao, nego rade od kuće. Novonastala situacija narušila je strukturu i rutinu i djece i odraslih. Na promjene se nije bilo jednostavno i lako prilagoditi. Roditelji su postali okruženi brojnim stresorima: strah za zdravlje djece i osobno zdravlje, nesigurnost radnog mjesta, fi nancijski problemi. U ovakvim uvjetima i roditeljstvo je postalo znatno izazovnije i teže. Rezultati istraživanja Lee i Ward-a (2020) pokazali su kako su roditeljske odgojne metode i postupci u vrijeme socijalne i zolacije postali znatno grublji i neprihvatljiviji – zabilježena je viša razina psihološkog i fi zičkog kažnjavanja djece. Sve je veća potreba za pozitivnom disciplinom koja se temelji na poštovanju i za održavanjem dobrih odnosa što se temelji na komunikaciji i s uradnji. U ovim kriznim situacijama roditelji bi trebali imati više razumijevanja za djecu, poticati ih da izraze svoje misli i strahove, slušati i čuti ih, biti im dostupniji i objasniti im novonastalu situaciju. Roditeljski dom djetetu treba pružiti utjehu i zaštitu i tijekom kriznih situacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb