Pregled bibliografske jedinice broj: 1075165
Povećanje energetske učinkovitosti tračničkog vozila primjenom sustava pohrane energije kod regenerativnog kočenja
Povećanje energetske učinkovitosti tračničkog vozila primjenom sustava pohrane energije kod regenerativnog kočenja, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 1075165 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povećanje energetske učinkovitosti tračničkog vozila primjenom sustava pohrane energije kod regenerativnog kočenja
(Increasing the energy efficiency of rail vehicles using energy storage system with regenerative braking)
Autori
Filipović, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
09.07
Godina
2020
Stranica
39
Mentor
Ban, Željko
Ključne riječi
tračničko vozilo ; električno vozilo ; superkondenzator ; regenerativno kočenje ; algoritam upravljanja toka energije
(rail vehicle ; electric vehicle ; supercapacitor ; regenerative braking ; power flow control algorithm)
Sažetak
Analizom pojednostavljenog matematičkog modela tračničkog vozila programskim paketom MATLAB/Simulink testirana su tri različita algoritma upravljanja toka energije regenerativnog kočenja tračničkog vozila na prugama različitih vertikalnih profila. Prikazana je ušteda energije tj. smanjenje opterećenja kontaktne mreže odnosno smanjenje vršnih vrijednosti struje, te način smanjenja i optimiranja broja ciklusa superkondenzatora kako ne bi došlo do degeneracije superkondenzatora, čime bi projekt pohrane energije regenerativnog kočenja s primjenom superkondenzatora postao financijski neisplativ. Analizom je utvrđeno kako optimalni algoritam značajno smanjuje broj ciklusa superkondenzatora, a ušteda energije ostaje približno jednaka maksimalnoj uštedi energije korištenjem superkondenzatora kao medija za pohranu energije regenerativnog kočenja. Također je prikazano kako algoritmi imaju najveću uštedu prilikom vožnje na prugama koje u svojem vertikalnom profilu imaju duge nizbrdice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Željko Ban
(mentor)