Pregled bibliografske jedinice broj: 1075123
Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena
Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena // Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? - knjiga sažetaka / Peko, A. ; Dubovicki, S. ; Varga, R. ; Huljev, A. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 128-129 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1075123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeno obrazovanje i izazovi novog vremena
(Music Education and the Challenges of a New Era)
Autori
Šimunović, Zrinka ; Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija Didaktički izazovi III: didaktička retrospektiva i perspektiva Kamo i kako dalje? - knjiga sažetaka
/ Peko, A. ; Dubovicki, S. ; Varga, R. ; Huljev, A. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 128-129
ISBN
978-953-6965-82-3
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Glazbene škole, glazbeno obrazovanje, učenici glazbenih škola, nastavnici
(Music schools, music education, music school students, teachers)
Sažetak
Glazbeno obrazovanje u Hrvatskoj ne organizira se samo u općeobrazovnim, nego i u glazbenim školama. To su škole koje predstavljaju odvojen (paralelan) odgojno-obrazovni sustav koji se također financira od strane države. Glazbene škole upisuju ona djeca koja se žele mnogo intenzivnije baviti glazbom. U njima, osim što se svladava vještina sviranja nekoga instrumenta, stječu se znanja iz teorije glazbe, razvijaju se ritamske i intonativne vještine te glazbena kreativnost. U srednjoj glazbenoj školi učenici stječu i znanja iz područja harmonije, polifonije, glazbenih oblika te iz povijesti glazbe. Budući da učenici paralelno polaze i općeobrazovnu i glazbenu školu (što je veliko opterećenje kako za učenike tako i za njihove roditelje) važno je nastavu u glazbenim školama organizirati što bolje. Učenicima se treba omogućiti stjecanje potrebnih glazbenih znanja i vještina, ali istovremeno i zadržati njihov interes za intenzivnije bavljenje glazbom kroz duži niz godina. Prema prijedlogu Nacionalnoga kurikuluma za umjetničko obrazovanje kompetencije učenika po završetku umjetničkoga obrazovanja razvijaju se u područjima oblika mišljenja, oblika rada te korištenja alata i kompetencija za osobni i socijalni razvoj (tzv. generičke kompetencije). Prema tom dokumentu buduće umjetničko obrazovanje trebalo bi ponuditi izbor diferenciranih umjetničkih programa ; od profesionalnih, kvalifikacijskih do programa za osobni razvoj. Istraživanjem smo željeli ispitati mišljenja i stavove sadašnjih i bivših učenika te učitelja glazbenih škola koje su prednosti i nedostatci trenutnoga glazbenoga obrazovanja. Za dobivanje odgovora na istraživačka pitanja kao postupke koristit ćemo anketiranje i procjenjivanje, a kao instrumente anketni upitnik i ljestvice procjene. Za obradu i analiziranje rezultata koristit ćemo kvalitativnu i kvantitativnu analizu. Očekujemo da će rezultati istraživanja koristiti svima koji će se uključiti u daljnju razradu i implementaciju Nacionalnoga kurikuluma za umjetničko obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek