Pregled bibliografske jedinice broj: 1074816
Tradicijska kultura i zavičajna nastava: interkulturalni pristup
Tradicijska kultura i zavičajna nastava: interkulturalni pristup // Okrugli stol - Tradicijska kultura u funkciji razvoja turizma
Pitomača, Hrvatska, 2014. (pozvano predavanje, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 1074816 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicijska kultura i zavičajna nastava:
interkulturalni pristup
(Traditional culture and native teaching: an
intercultural approach)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Okrugli stol - Tradicijska kultura u funkciji razvoja turizma
Mjesto i datum
Pitomača, Hrvatska, 13.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
tradicijska kultura, zavičajna nastava, interkulturalizam, kurikulum
(traditional culture, native teaching, interculturalism, curriculum)
Sažetak
Ako znamo da hrvatsku tradicijsku kulturu obilježava izrazita raznolikost, zbog utjecaja kultura s kojima su Hrvati tijekom povijesti dolazili u dodir, razvidna je potreba interkulturalnog pristupa u zavičajnoj nastavi. Budući da se na relativno malom području Hrvatske pronalazi vrlo raznolika etnografska baština, cilj je konceptualizacije zavičajne nastave da učenje o tradiciji, prošlosti, materijalnoj i nematerijalnoj kulturi jača zavičajni identitet (međupredmetne teme, timski rad u nastavi, kooperativni pristup...) U strukturi nacionalnog/školskog kurikuluma hrvatska tradicijska kultura, zavičajna nastava i interkulturalni odnosi predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Važno je da se u okviru promjena odgoja i obrazovanja, pored niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veća pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni efekt, kod mladih, razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema drugačijima, odgoju za različitost. U multikulturalnom društvu, kakvo je hrvatsko (i europsko), ulogu tradicijske kulture i zavičajne nastave treba sagledati i u kontekstu njegovanja zavičajnih vrijednosti i očuvanja baštine. Neposredne implikacije novih pristupa u pedagogiji očituju se i na provedbenoj razini, nacionalnom kurikulumu i implementaciji u (školskoj) praksi: poticanje učenja jezika (dijalekta), povijesti i kulture zavičaja, ali i usvajanje europskih vrijednosti, odgoju za solidarnost, osnaživanje osobnosti i samopouzdanja učenika, razvijanje motivacije za učenje (promjene u načinu rada), (su)konstrukciji školskog kurikuluma, a prema interkulturalnoj školskoj zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija