Pregled bibliografske jedinice broj: 1074595
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti (zbornik radova s međunarodnog znastvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani) / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 227-235
CROSBI ID: 1074595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova
prema rizičnoj igri
(Parent's and teachers' self perception towards
risky play)
Autori
Panić, Filip ; Višnjić-Jevtić, Adrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti (zbornik radova s međunarodnog znastvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani)
Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Čakovec
Godina
2020
Raspon stranica
227-235
ISBN
978-953-8115-76-9
Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi ; prezaštićivanje djeteta ; rizična igra ; rizik
(early and preschool child ; child overprotection ; risky game ; risk)
Sažetak
Izbjegavanje potencijalno rizičnih situacija i (pre)velika zaštita djece ograničava prilike za cjelovito učenje djece. Pojam rizične igre (igre koja uključuje potencijalno opasne aktivnosti djece) javlja se najčešće u kurikulima ranoga i predškolskoga odgoja skandinavskih zemalja. Rizična igra omogućava djetetu suočavanje s potencijalno opasnim problemskim situacijama koje mogu potaknuti dijete na učenje i istraživanje rješenja. Ova vrsta igre omogućava djetetu suočavanje sa stresnim situacijama te doprinosi razvoju strategija za rješavanje takvih situacija. Polazeći od pretpostavke da većina odraslih nastoji zaštititi dijete od rizične igre opravdano je bilo istražiti stavove roditelja i odgojitelja prema istoj. Cilj ovog rada je istražiti povezanost spola, dobi, stupnja obrazovanja roditelja i odgojitelja te radnoga iskustva odgojitelja sa stavovima prema rizičnoj igri. Istraživanje je provedeno na uzorku od 316 ispitanika, od čega je 279 roditelja i 37 odgojitelja. U istraživanju je korištena skala The Tolerance to Risk in Risky Play Scale (TRiPS) koja sadrži pitanja u kojima su opisane aktivnosti za djecu, a služe za ispitivanje tolerancije odraslih na rizik u dječjoj igri. U istraživanju su pronađene statistički značajne razlike u mišljenjima između roditelja i odgojitelja prema rizičnoj igri. Također, utvrđena je statistički značajna razlika u samoprocjeni stavova prema rizičnoj igri s obzirom na obrazovanje ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)