Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1074595

Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri


Panić, Filip; Višnjić-Jevtić, Adrijana
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti (zbornik radova s međunarodnog znastvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani) / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 227-235


CROSBI ID: 1074595 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri
(Parent's and teachers' self perception towards risky play)

Autori
Panić, Filip ; Višnjić-Jevtić, Adrijana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti (zbornik radova s međunarodnog znastvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani)

Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Čakovec

Godina
2020

Raspon stranica
227-235

ISBN
978-953-8115-76-9

Ključne riječi
dijete rane i predškolske dobi ; prezaštićivanje djeteta ; rizična igra ; rizik
(early and preschool child ; child overprotection ; risky game ; risk)

Sažetak
Izbjegavanje potencijalno rizičnih situacija i (pre)velika zaštita djece ograničava prilike za cjelovito učenje djece. Pojam rizične igre (igre koja uključuje potencijalno opasne aktivnosti djece) javlja se najčešće u kurikulima ranoga i predškolskoga odgoja skandinavskih zemalja. Rizična igra omogućava djetetu suočavanje s potencijalno opasnim problemskim situacijama koje mogu potaknuti dijete na učenje i istraživanje rješenja. Ova vrsta igre omogućava djetetu suočavanje sa stresnim situacijama te doprinosi razvoju strategija za rješavanje takvih situacija. Polazeći od pretpostavke da većina odraslih nastoji zaštititi dijete od rizične igre opravdano je bilo istražiti stavove roditelja i odgojitelja prema istoj. Cilj ovog rada je istražiti povezanost spola, dobi, stupnja obrazovanja roditelja i odgojitelja te radnoga iskustva odgojitelja sa stavovima prema rizičnoj igri. Istraživanje je provedeno na uzorku od 316 ispitanika, od čega je 279 roditelja i 37 odgojitelja. U istraživanju je korištena skala The Tolerance to Risk in Risky Play Scale (TRiPS) koja sadrži pitanja u kojima su opisane aktivnosti za djecu, a služe za ispitivanje tolerancije odraslih na rizik u dječjoj igri. U istraživanju su pronađene statistički značajne razlike u mišljenjima između roditelja i odgojitelja prema rizičnoj igri. Također, utvrđena je statistički značajna razlika u samoprocjeni stavova prema rizičnoj igri s obzirom na obrazovanje ispitanika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Adrijana Višnjić Jevtić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

webshop.ufzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Panić, Filip; Višnjić-Jevtić, Adrijana
Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri // Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti (zbornik radova s međunarodnog znastvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani) / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Lapat, Goran ; Mikulan, Krunoslav (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2020. str. 227-235
Panić, F. & Višnjić-Jevtić, A. (2020) Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizičnoj igri. U: Višnjić-Jevtić, A., Filipan-Žignić, B., Lapat, G. & Mikulan, K. (ur.) Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti (zbornik radova s međunarodnog znastvenog skupa 4. Međimurski filološki i pedagoški dani). Čakovec, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, str. 227-235.
@inbook{inbook, author = {Pani\'{c}, Filip and Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, Adrijana}, year = {2020}, pages = {227-235}, keywords = {dijete rane i pred\v{s}kolske dobi, preza\v{s}ti\'{c}ivanje djeteta, rizi\v{c}na igra, rizik}, isbn = {978-953-8115-76-9}, title = {Samoprocjena roditeljskih i odgojiteljskih stavova prema rizi\v{c}noj igri}, keyword = {dijete rane i pred\v{s}kolske dobi, preza\v{s}ti\'{c}ivanje djeteta, rizi\v{c}na igra, rizik}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@inbook{inbook, author = {Pani\'{c}, Filip and Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, Adrijana}, year = {2020}, pages = {227-235}, keywords = {early and preschool child, child overprotection, risky game, risk}, isbn = {978-953-8115-76-9}, title = {Parent's and teachers' self perception towards risky play}, keyword = {early and preschool child, child overprotection, risky game, risk}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font