Pregled bibliografske jedinice broj: 1074083
Iskustvo i informiranost učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske o pružanju prve pomoći prilikom traumatskih ozljeda zuba
Iskustvo i informiranost učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske o pružanju prve pomoći prilikom traumatskih ozljeda zuba, 2020., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet, Split
CROSBI ID: 1074083 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustvo i informiranost učitelja i nastavnika
osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske o
pružanju prve pomoći prilikom traumatskih
ozljeda zuba
(Knowledge and experience regarding emergency
management of dental injuries among primary and
secondary school teachers’ in Croatia)
Autori
Ivanda, Stipe
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Split
Datum
23.07
Godina
2020
Stranica
51
Mentor
Tadin, Antonija
Ključne riječi
traumatske ozljede zuba, upravljanje traumatskim ozljedama zuba, znanje, nastavnici
(dental traumatic injuries, dental trauma management, knowledge, teachers)
Sažetak
Svrha: Dentalne traume su jedan od važnih problema oralnoga zdravlja djece i adolescenata. Djecu i adolescente ubrajamo u ugroženu skupinu, koja veliki dio aktivnog dana provodi u školskom okružju. Cilj ove presječne studije bila je procjena znanja i iskustva hrvatskih učitelja i nastavnika o zbrinjavanju traumatskih ozljeda zuba. Materijali i metode: Istraživanje se temeljilo na anketnom online upitniku, kojim se ispitivalo znanje i iskustvo o traumatskim ozljedama zuba među 803 prosvjetna djelatnika osnovnih i srednjih škola (67, 4 % osnovna škola i 32, 4 % srednja škola). Podaci su obrađeni Student-T testom ili jednosmjernom analizom varijance (ANOVA) s Tukeyevim post-hoc testom. Razina značajnosti postavljena je na P ≤ 0, 05. Rezultati: Ukupno srednje znanje učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj o hitnim postupcima prilikom zbrinjavanja dentalnih trauma bilo je 6, 59 ± 2, 51 (min 0, max 14). Nema razlike u znanju ispitanika koji educiraju djecu u nižim i višim razredima osnovnih škola te nastavnika u srednjim školama (6, 88 ± 2, 53 naspram 6, 48 ± 2, 42 i 6, 44 ± 2, 58, slijedom ; P = 0, 140). Očekivano, ispitanici koji su imali osobno iskustvo s traumatskim ozljedama zuba pokazuju bolju razinu znanja (7, 19 ± 2, 56 naspram 6, 39 ± 2, 46, P ≤ 0, 001). Zaključak: Razina znanja o traumatskim ozljedama zuba i njihovu upravljanju među prosvjetnim djelatnicima osnovnih i srednjih škola je nedovoljna. Budući da je većina ispitanika izjavila da je voljna učiti na ovu temu, preporučuje se pokrenuti edukacijske kampanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Dentalna medicina
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Split