Pregled bibliografske jedinice broj: 1074011
Kartonska ambalaža u farmaceutskoj industriji
Kartonska ambalaža u farmaceutskoj industriji, 2020., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel ambalaža, recikliranje i zaštita okoliša, Koprivnica
CROSBI ID: 1074011 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kartonska ambalaža u farmaceutskoj industriji
(Cardboard packaging in pharmaceutical industry)
Autori
Senjan, Emina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel ambalaža, recikliranje i zaštita okoliša
Mjesto
Koprivnica
Datum
10.07
Godina
2020
Stranica
78
Mentor
Hajdek, Krunoslav
Ključne riječi
ambalaža ; farmaceutska industrija ; karton ; RX lijekovi ; OTC lijekovi
(packaging ; pharmaceutical industry ; cardboard ; RX medicines ; OTC medicines)
Sažetak
Prva pomisao na riječ ambalaža većini ljudi je „nešto“ što štiti proizvod koji žele kupiti i koristiti. Ali ambalaža je više od toga. Osim što štiti proizvod od raznih oštećenja, a i kvarenja, omogućuje najveće moguće iskorištenje prostora kod distribucije i skladištenja, a dizajnom privlači potencijalne kupce i navodi ih na kupnju. Prema tome može se zaključiti da iza same izrade ambalaže i njenog dizajna stoji niz stručnjaka iz raznih područja. Ambalaža za farmaceutsku industriju jedna je od najkompleksnijih jer je potrebno pridržavati se strogih zakona kako kod same izrade tako i kod dizajna. Ambalaža za RX lijekove (lijekovi koji se izdaju na recept) i OTC lijekove (lijekovi koji se kupuju bez recepta) razlikuje se i u dizajnu i u izboru kartona za izradu. Razlog tome je što RX lijekove prepisuje liječnik i ako se već nije došlo u doticaj s tim lijekom, ne zna se u kakvoj se ambalaži nalazi i ne može se na to utjecati. Takva ambalaža jednostavnog je dizajna i izrađena od jednostavnog GC2 kartona. OTC lijekove korisnici biraju i kupuju sami. Često se čuje rečenica: “ Na preporuku liječnika ili ljekarnika.“, ali to ne znači da će pacijent kupiti baš taj lijek. Ta ambalaža ima utjecaj na samog kupca i u takvu ambalažu ulažu se veća financijska sredstava jer su uglavnom rađene od metaliziranog kartona sa puno izražajnijim dizajnom. Ja li zapravo potrebno dodatno financijsko ulaganje u ambalažu OTC lijekova i je li ona uopće bitna kupcima - pacijentima pokušati će se dokazati kroz ovaj rad.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Ekonomija, Dizajn