Pregled bibliografske jedinice broj: 1073972
Utjecaj knjižnice na komunikacijske trendove i medijsku pismenost
Utjecaj knjižnice na komunikacijske trendove i medijsku pismenost // Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje, 24 (2020), 1-2; 51-64 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1073972 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj knjižnice na komunikacijske trendove i
medijsku pismenost
(The impact of the library on communication trends
and media literacy)
Autori
Kiss, Irena
Izvornik
Knjižničarstvo : glasnik Društva knjižničara Slavonije i Baranje (1331-145X) 24
(2020), 1-2;
51-64
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje ; tržište rada ; medijski odgoj ; komunikacijski trendovi ; knjižnice
(lifelong learning ; labour market ; media education ; communication trends ; libraries)
Sažetak
Cjeloživotno obrazovanje podrazumijeva kontinuirani proces pripreme za zanimanja koja proizlaze iz zahtjeva tehnološkog razvoja i konkretnih potreba društva. Uz rad čini područje u kojem prosuđivanje nekih čovjekovih karakteristika ima veliko značenje ne samo u životu pojedinca, već i za cijelo društvo. Pored zahtjeva u pogledu motivacije i spremnosti pojedinca za cjeloživotno obrazovanje, u obzir se uzimaju tendencije komunikacijskih i gospodarskih promjena, zahtjevi tržišta radne snage, trend zastarijevanja stečenih znanja i vještina, medijski odgoj. Stavovi o aktualnim komunikacijskim trendovima, tema je istraživanja provedenog među 142 ispitanika završnih razreda srednje strukovne škole i polaznika programa prekvalifikacije u izobrazbi odraslih. Rezultati istraživanja ukazali su na znatno manji udio klasičnih oblika u odnosu na dinamičniju mrežnu komunikaciju, te na posljedice brze razmjene informacija u smislu otežanog verbalnog izričaja. Dolazi se do zaključka da svaka razvojna faza društva i pojedinca za knjižničare i knjižnice predstavlja novi izazov.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti