Pregled bibliografske jedinice broj: 1073758
Pokušaj rekonstrukcije glazbenog repertoara u Hvarskome kazalištu od 17. do 19. stoljeća
Pokušaj rekonstrukcije glazbenog repertoara u Hvarskome kazalištu od 17. do 19. stoljeća // Dani Hvarskoga kazališta, (2020), 46; 27-44 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1073758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokušaj rekonstrukcije glazbenog repertoara u
Hvarskome
kazalištu od 17. do 19. stoljeća
(An attempt of reconstruction of the musical
repertoire in the Hvar Theatre from the 17th until
the 19th centuries)
Autori
Milošević Carić, Maja
Izvornik
Dani Hvarskoga kazališta (ISSN1849-0158)
(2020), 46;
27-44
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Glazba ; Hvar ; Hvarsko kazalište ; 17-19. stoljeće
(Music ; Hvar ; Hvar Theatre ; 17th-19th centuries)
Sažetak
Glazba kakva se njegovala u ranijoj prošlosti prvog europskog komunalnog kazališta, "Teotra forskega" – u vremenu od njegova osnutka 1612. do privremenog zatvaranja 1888. (radi obnove dovršene dvanaest godina kasnije) – do danas je ostala potpuno nepoznatim aspektom kulturne povijesti grada Hvara. Rasvjetljavanje ondašnje prakse i uloge javnog, svjetovnog muziciranja uvelike je otežano nedostatkom relevantnih arhivskih izvora, ponajprije notnih, koji bi eksplicite osvjedočili glazbeni, odnosno glazbeno- scenski repertoar, što su ga hvarskoj publici i posjetiteljima mogli predstavljati ponajprije gostujući talijanski glazbenici i operne družine, ali i lokalni glazbenici koji su se okupljali u vokalno- instrumentalne ansamble. Glazbenu praksu u krugu Hvarskoga kazališta posredno stoga sugeriraju do sada malobrojni, ali raznorodni (novo)otkriveni arhivski izvori, počevši od popisa danas izgubljenih notnih izdanja svjetovne (i crkvene) glazbe, dostupnih u Hvaru sredinom 17. stoljeća, preko zabilježbi pokojeg suvremenika o (glazbenim) priredbama u 18. stoljeću, pa do sačuvanih libreta, ponajprije talijanskih opera 19. stoljeća, što se danas čuvaju u Muzeju hvarske baštine. Na njihovu će se temelju u ovome radu ponuditi prvi pokušaj rekonstrukcije glazbene prakse i repertoara u hvarskom teatru unutar šireg vremenskog i društveno-političkog okvira, obilježenog u Hvaru najprije mletačkom, zatim kratkotrajnom francuskom, a potom i austrijskom vlašću, ponajviše kao poticaj za daljnja istraživanja ovog zanemarenog ali značajnog segmenta hvarske glazbene i uopće kulturne prošlosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
GIDAL IP-2016-06-2061
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split
Profili:
Maja Milošević Carić
(autor)