Pregled bibliografske jedinice broj: 1073746
Povezanost teorije kritičkog mišljenja s promišljanjem o odgoju Erazma Roterdamskog
Povezanost teorije kritičkog mišljenja s promišljanjem o odgoju Erazma Roterdamskog // Filozofska istraživanja, 39 (2019), 3; 687-696 doi:10.21464/fi39308 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1073746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost teorije kritičkog mišljenja s
promišljanjem o odgoju Erazma Roterdamskog
(Connection of Critical Thinking Theory with
Erasmus Roterodamus’s Thoughts about Education)
Autori
Ćurko, Bruno ; Dundić, Miro.
Izvornik
Filozofska istraživanja (0351-4706) 39
(2019), 3;
687-696
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
Erazmo Roterdamski ; kritičko mišljenje ; eruditio ; obrazovanje ; odgoj ; učitelj ; ratio ; John Dewey ; poslovice ; filozofija
(Desiderius Erasmus, critical thinking, eruditio, education, upbringing, teacher, ratio, John Dewey, proverbs, philosophy)
Sažetak
Erazmo Roterdamski smatrao je da obrazovanje djece treba započeti u ranoj dobi. Da bismo što bolje razumjeli Erazmove teorije o odgoju, u članku se analizira Erazmov pojam eruditio, ali i ostali pojmovi kao što su: ratio, usus i philosophia. Ukazuje se na zanimljivu poveznicu koja se može povući između suvremenog pojma kritičkog mišljenja i Erazmova pojma eruditio. Isto tako, za razumijevanje Erazmova poimanja odgoja (ali i povezanosti njegove teorije sa suvremenim teorijama kritičkog mišljenja) analiziran je Erazmov opis karakteristika dobrog učitelja. Navedeni opis dobrog učitelja, u nekim aspektima, povezuje Erazma sa suvremenim teoretičarima (i praktičarima) kao što su John Dewey i Oscar Brenifier. Erazmo za rano uvježbavanje zaključivanja nudi basne, vježbe jezika i poslovice, kao što je slučaj i kod suvremenih teoretičara i praktičara kritičkog mišljenja te filozofije s djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
Napomena
Desiderius Erasmus considered that the education
of children has to start at an early age. To
get a better understanding of Erasmus’ theories
about the education, this paper analyses the
use of his term eruditio, but also the use of
terms such as ratio, usus and philosophia. The
aim
is to point out the interesting link between the
contemporary understanding of critical thinking
and Erasmus’ concept of eruditio. Furthermore,
for a better understanding of his perception of
education (but also of the connection of his
theory with contemporary theories of critical
thinking),
we analyse Erasmus’ description of
characteristics of a good teacher. Here
mentioned
description of a good teacher, in some aspects,
link Erasmus with contemporary theorists (and
practitioners) such as John Dewey and Oscar
Brenifier. As early training and practice for
the
development of a proper inference, Erasmus
suggests fables, language exercises and
proverbs,
which is similar to what contemporary theorists
and practitioners of critical thinking and
philosophy
with children do
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus