Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1073682

Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika


Tuksar, Sunčana
Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika // Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra / Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 141-152 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 1073682 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika
(Film and the English Language Incidental Vocabulary Acquisition)

Autori
Tuksar, Sunčana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra / Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017, 141-152

ISBN
978-953-8115-33-2

Skup
Multilingualism and Multiculturalism as a Challenge in the Education of Today and Tomorrow

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.06.2016. - 14.06.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
engleski kao strani jezik ; nastava engleskog jezika ; usputno usvajanje vokabulara ; film ; tekst ; testiranje
(English as a foreign language ; English language teaching ; incidental vocabulary acquisition ; film ; text ; testing)

Sažetak
Rad je inspiriran istraživanjem kojeg su proveli Zaher et al. (2001) i Daskalovska (2014). Riječ je o usputnom usvajanju vokabulara engleskog jezika pomoću izvornog teksta (engl. incidental vocabulary acquisition). Autori su prvo testirali predznanje vokabulara ispitanika (engl. vocabulary level exam), a potom su mjerili sljedeće: a) korelaciju između poznavanja ciljanih riječi izvornog teksta prije i nakon 142 čitanja, b) utjecaj koji ponavljanje ciljanih riječi u tekstu ima na njihovo usvajanje (engl. word frequency), i c) korelaciju između usvojenih ciljanih riječi zadanog teksta i predznanja vokabulara ispitanika. Nakana je ovog rada metodološki se nadovezati na spomenuta istraživanja, uz dva nova aspekta. Jedan se odnosi na testiranje stupnja znanja engleskog jezika ispitanika (engl. proficiency level), umjesto predznanja vokabulara. Drugi se aspekt odnosi na izmjenu korpusa u izvorni filmski tekst na engleskom jeziku. Istraživanje je provedeno u ljetnom semestru akademske 2014./15. godine na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli. Sudjelovalo je 40 studenata prve godine Interdisciplinarnog preddiplomskog studija Kultura i turizam, u sklopu obaveznog kolegija Engleski jezik. Cilj je razmotriti sljedeća pitanja: 1. Može li gledanje filma utjecati na usputno usvajanje vokabulara engleskoga jezika (engl. incidental vocabulary acquisition)?, 2. Postoji li korelacija između stupnja predznanja ispitanika i vokabulara naučenog nakon gledanja filma?, 3. Postoji li korelacija između broja ponavljanja ciljanih riječi u filmu i njihova usvajanja?. Rezultati predtesta i posttesta pokazuju da gledanje filma ima pozitivan učinak na usvajanje vokabulara, tj. da filmski tekst doprinosi usvajanju novih riječi kod ispitanika. S druge strane, izostanak korelacije ukazuje da prethodno znanje ispitanika, kao i učestalost ponavljanja riječi u filmu nema značajni utjecaj na usvajanje vokabulara. Dakako, rezultati raznih istraživanja mogu se razlikovati. U ovome slučaju, rezultati ukazuju na relevantnu dimenziju ovakvog modela usvajanja engleskog jezika jer sugeriraju da filmski tekst, kao i onaj standardni, korišten u originalnim istraživanjima, doprinosi usputnom usvajanju vokabulara. Što se pak tiče korelacija iz prvog i drugog ciljanog pitanja, sugerira se ponoviti istraživanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sunčana Tuksar (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Tuksar, Sunčana
Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika // Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra / Petravić, Ana ; Šenjug Golub, Ana (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2017. str. 141-152 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Tuksar, S. (2017) Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika. U: Petravić, A. & Šenjug Golub, A. (ur.)Višejezičnost i višekulturalnost kao izazov u obrazovanju danas i sutra.
@article{article, author = {Tuksar, Sun\v{c}ana}, year = {2017}, pages = {141-152}, keywords = {engleski kao strani jezik, nastava engleskog jezika, usputno usvajanje vokabulara, film, tekst, testiranje}, isbn = {978-953-8115-33-2}, title = {Film i usputno usvajanje vokabulara engleskog jezika}, keyword = {engleski kao strani jezik, nastava engleskog jezika, usputno usvajanje vokabulara, film, tekst, testiranje}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Tuksar, Sun\v{c}ana}, year = {2017}, pages = {141-152}, keywords = {English as a foreign language, English language teaching, incidental vocabulary acquisition, film, text, testing}, isbn = {978-953-8115-33-2}, title = {Film and the English Language Incidental Vocabulary Acquisition}, keyword = {English as a foreign language, English language teaching, incidental vocabulary acquisition, film, text, testing}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font