Pregled bibliografske jedinice broj: 1073672
Samoregulacija učenja - vještine i poučavanje u vještinama učenja
Samoregulacija učenja - vještine i poučavanje u vještinama učenja // Stručni skup za učitelje i nastavnike Primorsko- goranske, Karlovačke i Istarske županije Agencije za odgoj i obrazovanje (podružnica Rijeka)
Rijeka, Hrvatska, 2018. str. 1-84 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1073672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoregulacija učenja - vještine i poučavanje u
vještinama učenja
(Self-regulation of learning - skills and teaching in
learning skills)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Stručni skup za učitelje i nastavnike Primorsko- goranske, Karlovačke i Istarske županije Agencije za odgoj i obrazovanje (podružnica Rijeka)
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 23.06.2018. - 24.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
samoregulacija učenja, samoregulirani učenik, samoregulirani nastavnik
(self-regulation of learning, self-regulated student, self-regulated teacher)
Sažetak
Konstrukt samoregulacije učenja noviji je u području psihologije obrazovanja (istražuje se od 80-ih godina 20. stoljeća). Sposobnost samoregulacije jedna je od najvažnijih kvaliteta humanih bića. Kada se učenike nauči samoregulirati u aktivnostima učenja oni je prenose i na druga područja (zdravlje, financije i sl.). Karoly (1993) samoregulaciju definira kao proces koji pojedincu omogućuje da upravlja svojim aktivnostima usmjerenim nekim ciljevima tijekom vremena i kroz okolnosti (kontekste) koji se mijenjaju. Efikasni obrazovni sustavi te su spoznaje utvrdili i prenjeli na praksu (ranog) poučavanja u kojoj je ključna uloga nastavnika naučiti učenike efikasno učiti, odnosno samoregulirati vlastito učenje i ponašanje. Samoregulirani učenik aktivan je sudionik u vlastitom procesu učenja (on planira, kontrolira, nadgleda i evaluira vlastito učenje) i kao takav postaje cjeloživotni učenik. „Učiti kako učiti“ postaje ključna međupredmetna tema u kurikulumskoj nastavi. Suvremeni izazovi zahtjevaju da dijete postane samoregulirani učenik. Takav učenik povećava svoje sposobnosti učenja korištenjem metakognitivnih i motivacijskih strategija, kreira poticajnu okolinu za učenje, samostalno određuje količinu i oblik poučavanja koji mu je potreban. Uspješna samoregulacija učenja, truda i rada u osnovi je razlike između životno uspješnih i neuspješnih pojedinaca. Primjeri iz prakse i znanstvena istraživanja pokazuju da odgovornost za uspjeh leži u učenikovoj proaktivnoj samoregulaciji. Nastavnike treba poučiti činjenici da nema samoregulacije učenja i samoreguliranih učenika bez samoreguliranih nastavnika s obzirom da su učenje i poučavanje neodvojivi procesi. Također, osim samoregulacije učenja općenito danas se ona promatra i istražuje u domenskim područjima sa svim svojim specifičnostima, pa tako danas govorimo i o samoregulaciji u području čitanja, pisanja, matematici, prirodnim znanostima i dr.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija