Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1073672

Samoregulacija učenja - vještine i poučavanje u vještinama učenja


Nikčević-Milković, Anela
Samoregulacija učenja - vještine i poučavanje u vještinama učenja // Stručni skup za učitelje i nastavnike Primorsko- goranske, Karlovačke i Istarske županije Agencije za odgoj i obrazovanje (podružnica Rijeka)
Rijeka, Hrvatska, 2018. str. 1-84 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 1073672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoregulacija učenja - vještine i poučavanje u vještinama učenja
(Self-regulation of learning - skills and teaching in learning skills)

Autori
Nikčević-Milković, Anela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Skup
Stručni skup za učitelje i nastavnike Primorsko- goranske, Karlovačke i Istarske županije Agencije za odgoj i obrazovanje (podružnica Rijeka)

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 23.06.2018. - 24.06.2018

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
samoregulacija učenja, samoregulirani učenik, samoregulirani nastavnik
(self-regulation of learning, self-regulated student, self-regulated teacher)

Sažetak
Konstrukt samoregulacije učenja noviji je u području psihologije obrazovanja (istražuje se od 80-ih godina 20. stoljeća). Sposobnost samoregulacije jedna je od najvažnijih kvaliteta humanih bića. Kada se učenike nauči samoregulirati u aktivnostima učenja oni je prenose i na druga područja (zdravlje, financije i sl.). Karoly (1993) samoregulaciju definira kao proces koji pojedincu omogućuje da upravlja svojim aktivnostima usmjerenim nekim ciljevima tijekom vremena i kroz okolnosti (kontekste) koji se mijenjaju. Efikasni obrazovni sustavi te su spoznaje utvrdili i prenjeli na praksu (ranog) poučavanja u kojoj je ključna uloga nastavnika naučiti učenike efikasno učiti, odnosno samoregulirati vlastito učenje i ponašanje. Samoregulirani učenik aktivan je sudionik u vlastitom procesu učenja (on planira, kontrolira, nadgleda i evaluira vlastito učenje) i kao takav postaje cjeloživotni učenik. „Učiti kako učiti“ postaje ključna međupredmetna tema u kurikulumskoj nastavi. Suvremeni izazovi zahtjevaju da dijete postane samoregulirani učenik. Takav učenik povećava svoje sposobnosti učenja korištenjem metakognitivnih i motivacijskih strategija, kreira poticajnu okolinu za učenje, samostalno određuje količinu i oblik poučavanja koji mu je potreban. Uspješna samoregulacija učenja, truda i rada u osnovi je razlike između životno uspješnih i neuspješnih pojedinaca. Primjeri iz prakse i znanstvena istraživanja pokazuju da odgovornost za uspjeh leži u učenikovoj proaktivnoj samoregulaciji. Nastavnike treba poučiti činjenici da nema samoregulacije učenja i samoreguliranih učenika bez samoreguliranih nastavnika s obzirom da su učenje i poučavanje neodvojivi procesi. Također, osim samoregulacije učenja općenito danas se ona promatra i istražuje u domenskim područjima sa svim svojim specifičnostima, pa tako danas govorimo i o samoregulaciji u području čitanja, pisanja, matematici, prirodnim znanostima i dr.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela
Samoregulacija učenja - vještine i poučavanje u vještinama učenja // Stručni skup za učitelje i nastavnike Primorsko- goranske, Karlovačke i Istarske županije Agencije za odgoj i obrazovanje (podružnica Rijeka)
Rijeka, Hrvatska, 2018. str. 1-84 (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
Nikčević-Milković, A. (2018) Samoregulacija učenja - vještine i poučavanje u vještinama učenja. U: Stručni skup za učitelje i nastavnike Primorsko- goranske, Karlovačke i Istarske županije Agencije za odgoj i obrazovanje (podružnica Rijeka).
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2018}, pages = {1-84}, keywords = {samoregulacija u\v{c}enja, samoregulirani u\v{c}enik, samoregulirani nastavnik}, title = {Samoregulacija u\v{c}enja - vje\v{s}tine i pou\v{c}avanje u vje\v{s}tinama u\v{c}enja}, keyword = {samoregulacija u\v{c}enja, samoregulirani u\v{c}enik, samoregulirani nastavnik}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2018}, pages = {1-84}, keywords = {self-regulation of learning, self-regulated student, self-regulated teacher}, title = {Self-regulation of learning - skills and teaching in learning skills}, keyword = {self-regulation of learning, self-regulated student, self-regulated teacher}, publisherplace = {Rijeka, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font