Pregled bibliografske jedinice broj: 1073574
Alkil-triazolni derivati maltola i kojične kiseline: sinteza i biološka aktivnost ; Organska kemija u novom kurikulumu
Alkil-triazolni derivati maltola i kojične kiseline: sinteza i biološka aktivnost ; Organska kemija u novom kurikulumu, 2020., diplomski rad, diplomski, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1073574 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Alkil-triazolni derivati maltola i kojične
kiseline: sinteza i biološka aktivnost ;
Organska kemija u novom kurikulumu
(Alkyl-triazole derivatives of maltol and kojic
acid: synthesis and biological activity ;
Organic chemistry in the new curriculum)
Autori
Markoč, Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.07
Godina
2020
Stranica
81
Mentor
Petrović Peroković, Vesna ; Mrvoš-Sermek, Draginja
Neposredni voditelj
Car, Željka
Ključne riječi
azidi, 1, 4-disupstituirani 1, 2, 3-triazoli, klik-reakcija, propargilirani hidroksipiran-4-oni, nezasićeni ugljikovodici, predmetni kurikulum Kemije
(azides, click-reactions, 1, 4-disubstituted 1, 2, 3-triazoles, propargylated hydroxypyran-4-ones, unsaturated hydrocarbons, curriculum of Chemistry)
Sažetak
Ovaj diplomski rad sastoji se od dvije cjeline: istraživačkog i metodičkog dijela. U istraživačkom dijelu diplomskog rada opisane su sinteze 1, 2, 3- triazolnih derivata odabranih hidroksipiran-4-ona, maltola i kojične kiseline. Klik-reakcijom uz bakrov(II) acetat monohidrat kao katalizator u metanolu iz terminalnih alkina, propargiliranog maltola 1 i prethodno pripravljene propargilirane kojične kiseline, i odabranih azida (heksil-azida 2 i cikloheksil-azida 3) regioselektivno su sintetizirana četiri različita 1, 4- disupstituirana 1, 2, 3-triazolna derivata 4-7. Kemijske strukture svih pripravljenih spojeva potvrđene su IR spektroskopijom, spektroskopijom NMR (1H i DEPTQ) te spektrometrijom masa (MS). U metodičkom dijelu rada analizira se izbor, metodički slijed i opseg sadržaja organske kemije u konceptualnim područjima novog kurikuluma Kemije za osnovne škole i gimnazije. Analiza se temelji na kurikulumima drugih zemalja, edukacijskoj literaturi i osnovnim pitanjima na koja treba odgovoriti kurikulum. U radu je predložena i metodičko-didaktička priprema za nastavnu jedinicu Nezasićeni ugljikovodici – Alkeni, temeljena na odgojno-obrazovnim ishodima novog predmetnog kurikuluma u beskontaktnom nastavnom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb