Pregled bibliografske jedinice broj: 1073420
Razvoj socijalnih kompetencija kroz studij ekonomije kao ključnih čimbenika dugoročne zapošljivosti
Razvoj socijalnih kompetencija kroz studij ekonomije kao ključnih čimbenika dugoročne zapošljivosti, 2020., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1073420 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj socijalnih kompetencija kroz studij
ekonomije kao ključnih čimbenika dugoročne
zapošljivosti
(DEVELOPMENT OF SOCIAL COMPETENCES, THROUGH THE
STUDY OF ECONOMICS, AS KEY FACTORS FOR LONG-TERM
EMPLOYABILITY)
Autori
Skledar Ćorluka, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
20.02
Godina
2020
Stranica
298
Mentor
Prof. dr. sc. Antun Šundalić
Ključne riječi
socijalne kompetencije ; stručne kompetencije ; studenti ; poslodavci ; napredovanje ; dugoročna zapošljivost ; visoko obrazovanje.
(social competence ; professional competence ; students ; employers ; promotion ; long-term employability ; higher education)
Sažetak
U današnje vrijeme gotovo sve organizacije susreću se sa izazovima i promjenama koje nosi moderno poslovanje. Postavlja se pitanje koliko su naše organizacije evoluirale te na kojoj razini razmišljanja su današnji poslodavci, što se tiče uvođenja noviteta odnosno prihvaćanja trenutnih trendova na svjetskom tržištu rada, a koje se u ovoj disertaciji navode kao „meke“ kompetencije, odnosno socijalne kompetencije. Kompetencije općenito imaju veliki značaj kada je u pitanju zaposlenikova radna uspješnost. Temelj upravljanja ljudskim potencijalima svake organizacije počeo se zasnivati upravo na sustavu upravljanja kompetencijama. Kako bi se postigla najveća učinkovitost zaposlenika, potrebno je omogućiti osnovne predispozicije za postizanje istog, krenuvši od treninga, mentorstva, edukacija i svega potrebnog za jačanje potrebnih kompetencija za obavljanje određenog zadatka. U većini slučajeva kada se razmišljalo o potrebnim edukacijama, razmišljalo se u svrhu jačanja konkretnih znanja i vještina potrebnih za posao, no inozemno tržište je postalo sve otvorenije za jačanje nekih drugih vještina, a to su upravo „meke“ vještine bez kojih je ponekad i teško savladati konkretna znanja jer su one preduvjet uspješne komunikacije. Hrvatski poslodavci već određeno vrijeme prate trend uvođenja edukacija u svrhu jačanja socijalne kompetentnosti te su ovim putem pitani koliko je ona zaista važna za napredovanje i dugoročnu zapošljivost. Rezultati anketa namijenjenih poslodavcima otkrili su jako puno podataka, osnovna premisa je da je važnost socijalnih kompetencija u svrhu ostvarivanja napredovanja i dugoročne zapošljivosti neupitna. Postoje značajne razlike u odgovorima gledajući različite gospodarske sektore. Također, razlike u odgovorima značajne su i među voditeljima ljudskih potencijala, kao jedne ciljane skupine ispitanika i vrhovnog menadžmenta odnosno vlasnika organizacija, kao druge ciljane skupine ispitanika. Unatoč tome što gotovo sva pitanja, odnosno odgovori ukazuju na veliku važnost socijalnih kompetencija, stavljajući ih u usporedbu sa stručnim kompetencijama, rezultati su ipak na strani stručnih kompetencija. Druga strana ovog rada fokusirana je na studente ekonomskih fakulteta odnosno na visoki obrazovni sustav. Naime, u radu se spominje važnost cjeloživotnog obrazovanja kao i uloga okoline u stvaranju socijalno kompetentnih ljudi. Jasno je da socijalna kompetentnost potječe još od najranije dobi te da je najznačajniji utjecaj upravo od strane roditelja, vršnjaka i odgojitelja, no socijalni razvoj tu ne prestaje već se i nastavlja tijekom visokog obrazovanja. Rezultati pokazuju značajan razvoj empatije kroz studij, što je jedna od glavnih sastavnica socijalnih kompetencija. Rezultati studentskih anketa pokazuju da su studenti svjesni važnosti socijalnih kompetencija u poslovnom svijetu, ocjenjujući ih čak većom ocjenom nego stručne kompetencije, ali njihov osobni nivo socijalnih kompetencija, koji se temelji na samoanalizi, nije dostatan za ostvarenje poslovnog uspjeha, prema mišljenju poslodavaca i voditelja ljudskih potencijala organizacija u Hrvatskoj. Osim navedenih rezultata, u ovoj doktorskoj disertaciji prisutno je još puno ostalih relevantnih rezultata istraživanja vezanih uz socio- demografske karakteristike ispitanika, zatim razlike kod studenata javnog i privatnog fakulteta, zatim razlike kod studenata različite uspješnosti na studiju te mnoge druge. Istraživanje je podijeljeno na dva dijela. Prvi dio se odnosi na poslodavce u Republici Hrvatskoj. Njih je anketirano 113 te dolaze iz različitih veličina organizacija te različitih gospodarskih sektora. Drugi dio ankete odnosi se na studente. Njih je anketirano 665 te dolaze sa jednog velikog javnog ekonomskog fakulteta (Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu) i velikog privatnog ekonomskog fakulteta (Veleučilište Baltazar Zaprešić). Anketirani studenti su na prvoj i petoj godini studija. Konačni rezultati istraživanja ukazuju na veliku važnost socijalnih kompetencija za postizanje napredovanja i dugoročne zapošljivosti i sa aspekta studenata i sa aspekta poslodavaca, ali isto tako ukazuju na potrebu za poboljšanjima unutar visokog obrazovnog sustava kako bi bio što usklađeniji potrebama poslodavaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić
Profili:
Ana Skledar Ćorluka
(autor)