Pregled bibliografske jedinice broj: 1073196
Razvojne perspektive izvannastavnih glazbenih aktivnosti učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj
Razvojne perspektive izvannastavnih glazbenih aktivnosti učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, 2019., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1073196 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvojne perspektive izvannastavnih glazbenih
aktivnosti učenika osnovnih škola u Republici
Hrvatskoj
(Development perspectives of extra-curricular
music activities of primary school students in
the republic of croatia)
Autori
Anita Gergorić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
19.12
Godina
2019
Stranica
258
Mentor
Sučić, Goran
Ključne riječi
izvannastavne glazbene aktivnosti, interesi učenika, uloge učitelja u planiranju
(acurricular musiextrc activities, students' interests, role of the teacher in planning)
Sažetak
U tijeku obrazovnih reformskih procesa u Republici Hrvatskoj, disertacija Razvojne perspektive izvannastavnih glazbenih aktivnosti učenika osnovnih škola u Republici Hrvatskoj orijentirana je na dijagnostiku postojećega stanja provedbe izvannastavnih glazbenih aktivnosti, ali i pronalaženja rješenja za razvojem i unaprjeđenjem glazbeno-pedagoške prakse u području izvannastavnih glazbenih aktivnosti kao značajnom i važnom dijelu školskoga kurikuluma. S ciljem razvoja i obogaćivanja umjetničkih i kulturoloških sadržaja u području izvannastavnih glazbenih aktivnosti, intencija je bila ponuditi smjernice razvoja koje će primjereno odgovoriti interesima učenika vezano uz različite oblike aktivnog bavljenja glazbom u školama koje pohađaju. Stoga je provedeno istraživanje u svim županijama (N=21) u Republici Hrvatskoj na uzorku (N = 4602) ispitanika, od kojih (N=4240) učenika predmetne nastave osnovnih škola i (N=362) učitelja glazbene kulture. Definirani su problemi istraživanja koji su se odnosili na ispitivanje postojeće provedbe izvannastavnih glazbenih aktivnosti u Republici Hrvatskoj. Postojeća uključenost učenika u izvannastavne glazbene aktivnosti u školama stavljena je u odnos s interesima učenika za uključivanje u izvannastavne glazbene aktivnosti pri obogaćenoj ponudi sadržajne strukture. Nadalje, iz učeničke perspektive ispitani su stavovi i mišljenja o sudjelovanju u izvannastavnim glazbenim aktivnostima koji su razmatrani kao značajni pokazatelji razvoja i unaprjeđenja područja. Ispitivani su opći stavovi o glazbi, opći stavovi o školi, motivacija za uključivanje u izvannastavne glazbene aktivnosti, stavovi o organizaciji i ponudi izvannastavnih glazbenih aktivnosti, stavovi o učincima tih aktivnosti na učenička postignuća i sveobuhvatan razvoj i stavovi o vrednovanju izvannastavnih glazbenih aktivnosti. Provedba izvannastavnih glazbenih aktivnosti razmatrana je i iz perspektive učitelja s osvrtom na uloge učitelja u planiranju i provedbi tih aktivnosti te mogućnostima njihova obogaćivanja temeljenima na interesima učenika. Primijenjeni su instrumenti konstruirani za potrebe ovoga istraživanja: upitnik za učenike i upitnik za učitelje. Rezultati istraživanja kao temelj budućih iskoraka razvojnih perspektiva područja izvannastavnih glazbenih aktivnosti upućuju na otežavajuće čimbenike koje valja otkloniti. Uzimajući u obzir interese učenika kao temeljno i polazišno načelo u kreiranju programa i sadržaja izvannastavnih glazbenih aktivnosti te mišljenja i stavove učitelja predložena su i rješenja za kvalitetniju organizaciju i provedbu izvannastavnih glazbenih aktivnosti u školama u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu