Pregled bibliografske jedinice broj: 1072392
Navike potrošača na tržištu prehrambenih proizvoda vezano za mjesto kupovine
Navike potrošača na tržištu prehrambenih proizvoda vezano za mjesto kupovine // Zbornik radova Veleučilišta u Slavonskom Brodu, 11 (2020), 11; 67-73 (domaća recenzija, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 1072392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Navike potrošača na tržištu
prehrambenih proizvoda
vezano za mjesto kupovine
(Consumer habits in the market
food products
related to the place of purchase)
Autori
Bilić, Nikolina ; Knežević, Sanja ; Duspara, Lena
Izvornik
Zbornik radova Veleučilišta u Slavonskom Brodu (1847-988X) 11
(2020), 11;
67-73
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
potrošač ; kupovina ; trgovački lanac ; mali dućan ; tržnica
(consumer ; shopping ; retail chain ; small shop ; market)
Sažetak
Današnji potrošač je suveren. Ponašanje potrošača na tržištu je proces, a kupnja i odabir trgovine je samo jedna faza toga procesa. Slično kao i sa izborom marke proizvoda potrošač ima izborne kriterije odabira samog mjesta kupovine. Postoji nekoliko važnih čimbenika koji utječu na mjesto kupovine prehrambenih proizvoda, a to su: lokacija, dizajn prodavaonice, asortiman, cijene i slično. Zbog same činjenice da je hrana osnovni uvijet opstanka pojedinca svaka država je dužna osigurati dovoljne količine hrane za zadovoljavanje potreba vlastitoga stanovništva. Učestalost potražnje za hranom od strane kupaca ovisi o utjecajima ekonomske, demografske i financijske prirode. Stabilnost izvora hrane omogućava stvaranje navika i tradicija u prehrani stanovništva. Struktura i razvoj stanovništva značajni su čimbenici potražnje. Broj stanovnika na određenom području određuje veličinu potražnje za hranom. Rast bogatstva stanovništva utječe na njegove navike i promjene u potražnji za hranom. Navike i tradicija vezana za kupovinu hrana stvaraju se još u djetinjstvu. Cilj ovoga rada je predstaviti koliko puta u tjednu potrošači odlaze u kupovinu prehrambenih namirnica, te koliko često potrošači kupuju prehrambene proizvode u velikim trgovačkim lancima, koliko često u malim dućanima i koliko često na tržnicama. Istraživanje je provedeno putem anonimne ankete, a u anketi je sudjelovalo 100 ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Slavonskom Brodu