Pregled bibliografske jedinice broj: 1072318
Kvaliteta kao polazište
Kvaliteta kao polazište // Kvalitet & izvrsnost, VII (2018), 9-10; 20-24 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1072318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta kao polazište
(Quality as a starting point)
Autori
Drljača, Miroslav
Izvornik
Kvalitet & izvrsnost (2217-852X) VII
(2018), 9-10;
20-24
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta kao polazište, sustav upravljanja kvalitetom, strategijski pristup
(quality as a starting point, quality management system, strategic approach)
Sažetak
Sažetak: Sustav upravljanja kvalitetom sukladno sa zahtjevima međunarodne norme ISO 9001 (SUK) organizacije u pravilu implementiraju u nekoj od faza životnog ciklusa kada žele unaprijediti svoj odnos prema kupcima te učvrstiti ili unaprijediti svoju poziciju na tržištu. Uslijed toga organizacije veći dio svojeg rada i postojanja posluju bez međunarodno priznatog SUK. To u pravilu znači da veći dio svojeg rada i postojanja ne posluju na optimalnoj razini što predstavlja nenadoknadivi gubitak. Kad se odluče za uvođenje SUK, to rade na dva načina: 1) defenzivnim pristupom ili 2) strategijskim pristupom. Opredjeljenjem za defenzivni pristup nastavlja se razdoblje poslovanja koje nije na optimalnoj razini, što podrazumijeva dodatni nenadoknadivi gubitak. Optimum nije stanje nego tendencija, put, cilj. Opredijeljenost ka tom cilju treba započeti na početku životnog ciklusa organizacije, odnosno kod njezina osnivanja. U radu, primjenom općih i posebnih znanstvenih metoda spoznaje, autor dokazuje potrebu uvođenja SUK u trenutku ili neposredno nakon osnivanja organizacije. Summary: The quality management system in accordance with the requirements of international standard ISO 9001 (QMS) organization is generally implemented in one of the life cycle stages when they want to improve their customer relationship and strengthen or improve their position on the market. Due to this organization, most of their work and existence work without the internationally recognized QMS. This generally means that most of their work and existence do not work at an optimal level, which is non-recoverable loss. When deciding to introduce QMS, they have two ways: 1) defensive approach or 2) strategic approach. By opting for a defensive approach, a non- optimal operating period is continued, which implies an extra non-recoverable loss. Optimum is not a state rather than a tendency, a path, a goal. Commitment to this goal should begin at the beginning of the organization's life cycle, or when it is established. In the paper, by applying general and special scientific methods of knowledge, the author proves the need to implement QMS at the moment or immediately after the establishment of the organization.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je prezentiran na znanstveno stručnom skupu
FORUM KVALITETA 2018, u organizaciji FQCE-
Fondacije za kulturu kvaliteta i izvrsnost, kao
pozvano predavanje, Beograd, Srbija, 6.-8.11.2018.
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- hrčak