Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1072248

Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije


Jurčević, Zorica
Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 157-167 (domaća recenzija, pregledni rad, stručni)


CROSBI ID: 1072248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije
(Why Jesenje veče [Autumn Evening] is Not (Only) a Landscape Poem? The Problem of Categorisation)

Autori
Jurčević, Zorica

Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19 (2017); 157-167

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni

Ključne riječi
izvantekstualnost ; definicije ; misaona pjesma ; pejzažna pjesma
(classification ; extratextuality ; landscape poem ; reflexive poem.)

Sažetak
Ovaj će rad prikazati problematičnost kategorizacije lirskih pjesama na temelju pjesme Antuna Gustava Matoša Jesenje veče. Navedena se pjesma u udžbenicima navodi kao primjer pejzažne pjesme iako se u popratnim zadatcima od učenika zahtijeva da unutar nje pronađu pjesnika (umjetnika) i objasne simboliku. Odnosno, od učenika se zahtijeva razmišljanje, rasuđivanje i iščitavanje – jednom riječju zahtijeva se refleksija, čime pejzaž zapravo postaje samo tekstualni pokazatelj nečega drugog. Stoga će rad prikazati mogućnost drugačije kategorizacije navedene pjesme i usmjeriti se na njezine misaone (refleksivne) elemente. Time će se ukazati na izvantekstualnost, odmak od pejzaža, no prije svega na potrebu razumijevanja teksta, nasuprot njegovu svrstavanju u kategorije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Književnost



POVEZANOST RADA



Citiraj ovu publikaciju:

Jurčević, Zorica
Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 157-167 (domaća recenzija, pregledni rad, stručni)
Jurčević, Z. (2017) Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije. Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19, 157-167.
@article{article, author = {Jur\v{c}evi\'{c}, Zorica}, year = {2017}, pages = {157-167}, keywords = {izvantekstualnost, definicije, misaona pjesma, pejza\v{z}na pjesma}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {19}, issn = {1848-5189}, title = {Za\v{s}to Jesenje ve\v{c}e nije (samo) pejza\v{z}na pjesma? Problematika kategorizacije}, keyword = {izvantekstualnost, definicije, misaona pjesma, pejza\v{z}na pjesma} }
@article{article, author = {Jur\v{c}evi\'{c}, Zorica}, year = {2017}, pages = {157-167}, keywords = {classification, extratextuality, landscape poem, reflexive poem.}, journal = {Croatian Journal of Education = Hrvatski \v{c}asopis za odgoj i obrazovanje}, volume = {19}, issn = {1848-5189}, title = {Why Jesenje ve\v{c}e [Autumn Evening] is Not (Only) a Landscape Poem? The Problem of Categorisation}, keyword = {classification, extratextuality, landscape poem, reflexive poem.} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font