Pregled bibliografske jedinice broj: 1072248
Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije
Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika kategorizacije // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 19 (2017), 157-167 (domaća recenzija, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 1072248 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zašto Jesenje veče nije (samo) pejzažna pjesma? Problematika
kategorizacije
(Why Jesenje veče [Autumn Evening] is Not (Only) a Landscape
Poem? The Problem of Categorisation)
Autori
Jurčević, Zorica
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 19
(2017);
157-167
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
izvantekstualnost ; definicije ; misaona pjesma ; pejzažna pjesma
(classification ; extratextuality ; landscape poem ; reflexive poem.)
Sažetak
Ovaj će rad prikazati problematičnost kategorizacije lirskih pjesama na temelju pjesme Antuna Gustava Matoša Jesenje veče. Navedena se pjesma u udžbenicima navodi kao primjer pejzažne pjesme iako se u popratnim zadatcima od učenika zahtijeva da unutar nje pronađu pjesnika (umjetnika) i objasne simboliku. Odnosno, od učenika se zahtijeva razmišljanje, rasuđivanje i iščitavanje – jednom riječju zahtijeva se refleksija, čime pejzaž zapravo postaje samo tekstualni pokazatelj nečega drugog. Stoga će rad prikazati mogućnost drugačije kategorizacije navedene pjesme i usmjeriti se na njezine misaone (refleksivne) elemente. Time će se ukazati na izvantekstualnost, odmak od pejzaža, no prije svega na potrebu razumijevanja teksta, nasuprot njegovu svrstavanju u kategorije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Književnost
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus