Pregled bibliografske jedinice broj: 1072229
Čimbenici utjecaja na namjeru kupovine ekološki dizajnirane odjeće
Čimbenici utjecaja na namjeru kupovine ekološki dizajnirane odjeće, 2020., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Split, Split
CROSBI ID: 1072229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici utjecaja na namjeru kupovine ekološki
dizajnirane odjeće
(Factors influencing consumers’ purchase intention
of organically designed apparel)
Autori
Martić Kuran, Linda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet Split
Mjesto
Split
Datum
03.07
Godina
2020
Stranica
190
Mentor
Mihić, Mirela
Neposredni voditelj
Dedić, Goran
Ključne riječi
ekološka kupnja, etički potrošač, ekološki dizajnirana odjeća, Teorija planiranog ponašanja, svijest o zdravlju, zabrinutost za okoliš, znanje o ekološkim pitanjima, kozmopolitizam, demografske karakteristike potrošača.
(organic purchasing behavior, ethical consumers, eco-friendly apparel, TPB, health awareness, environmental concerns, knowledge of environmental issues, cosmopolitanism, demographical characteristics.)
Sažetak
Svrha ove doktorske disertacije je doprinijeti postojećim znanjima, odnosno proširiti znanja o ponašanju potrošača na tržištu ekološki dizajnirane odjeće te, na temelju pregleda relevantne literature i istraživanja autorice, kreirati empirijski model kojim se objašnjavaju veze između razmatranih varijabli. Osim navedenog primarnog cilja, disertacijom se nastoji istražiti faktore koji se mogu naći u podlozi čovjekovog ekološkog ponašanja, zatim istražiti i kritički analizirati relevantne teorijske i empirijske spoznaje iz područja ponašanja potrošača na tržištu ekološki dizajnirane odjeće te ispitati ulogu demografskih varijabli (dob i stupanj obrazovanja potrošača) kao moderatora odnosa između čimbenika povezanih s ekološkim pitanjima i namjere kupnje ekološki dizajnirane odjeće. Uz već postojeće, prilagođene, varijable modela Teorije planiranog ponašanja (stavovi o kupnji ekološki dizajnirane odjeće, subjektivne norme, percipirana kontrola ponašanja), uključeni su i čimbenici: svijest o zdravlju, zabrinutost za okoliš, znanje o ekološkim pitanjima i kozmopolitizam. Empirijsko istraživanje u svrhu doktorske disertacije provedeno je na namjernom uzorku od 1194 ispitanika/potrošača RH. Prema rezultatima primarnog istraživanja u ovoj doktorskoj disertaciji važnu ulogu u predviđanju namjere kupnje ekološki dizajnirane odjeće imaju: stavovi prema kupnji ekološki dizajnirane odjeće ; svijest o zdravlju ; percipirano znanje o ekološkim pitanjima i zabrinutost za okoliš. Rezultatima primarnog istraživanja također je utvrđeno kako je utjecaj percipiranog znanja o ekološkim pitanjima na namjeru kupnje ekološki dizajnirane odjeće jači kod mlađih potrošača, kao i da je povezanost stavova prema kupnji ekološki dizajnirane odjeće i namjere kupnje ekološki dizajnirane odjeće veća kod obrazovanijih potrošača nego kod onih s nižim stupnjem obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište "Marko Marulić", Knin