Pregled bibliografske jedinice broj: 107209
Djeca u školi i školski jezik: obrazovna lingvistika
Djeca u školi i školski jezik: obrazovna lingvistika // Dijete i jezik danas
Osijek, Hrvatska, 2001. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 107209 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca u školi i školski jezik: obrazovna lingvistika
(Children in the school and school language: applied - educational linguistics)
Autori
Kovačević, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 29.11.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Sažetak
Tradicionalno u hrvatskome obrazovnome sustavu jezikom su se načelno bavili kroatisti, a jeziku se poglavito poklanjala pozornost kao predmetu kojim su djeca trebala ovladati svojim materinskim jezikom u svim njegovim aspektima. Vrlo su se malo usklađivala znanja različitih područja i struka kako bi se jezik kojim se djeca susreću u školi uskladio s njihovim spoznajnim, komunikacijskim i lingvističkim sposobnostima, a još se manje vodilo računa da jezik kojim se služe u drugim nastavnim predmetima bude njima prilagođen. Nažalost, uobičajilo se pravo prvenstva struke, a ne djeteta i njegovih mogućnosti. U ovom će se radu raspraviti važnost složenosti jezika i zahtijeva s kojima se dijete suočava, s naročitim naglaskom na činjenicu da djetetova školska uspješnost u različitim predmetima uvelike ovisi o njegovim lingvističkim sposobnostima. Analizirat će se različiti aspekti jezičnoga znanja, s naglaskom na nužnost razlikovanja dvaju pristupa poduke - onoga temeljenoga na jezičnome ustroju i onoga temeljenoga na jezičnoj uporabi. S osvrtom na obilježja jezičnoga razvoja djece osnvnoškolske dobi, raspravit će se potreba za postizanjem koherentnoga lingvističkoga pristupa te razvijanjem područja obrazovne lingvistike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013008
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Melita Kovačević
(autor)